بازار فروش شیره انگور ملایر با تخفیف استثنایی

شیره انگور نوعی چاشنی سنتی شیرین مزه است که ارزش غذایی بالایی دارد و در نوع های مختلفی قابل خریداری می باشد که شیره انگور ملایر یکی از محبوب ترین انواع آن است و از طعم عالی برخوردار می باشد که همین امر موجب شده است بازار فروش شیره انگور ملایر، بسیار پررونق باشد.

بازار فروش شیره انگور ملایر با تخفیف استثنایی

انواع شیره انگور ملایر

انواع شیره انگور ملایرشیره انگور و ارده اعلا ماده ای بسیار مغذی است که  به شکل شربت غلیظی می باشد و دارای طعم و مزه شیرینی است. رنگ شیره انگور متمایل به قهوه ای است که می تواند تیره یا روشن باشد. تیره یا روشن بودن رنگ شیره انگور بستگی به انگور آن دارد که از انگور سیاه و یا انگور سفید استفاده شود، همچنین نوع تهیه شیره انگور که به روش سنتی و یا صنعتی باشد در رنگ آن تاثیر گذار خواهد بود. شیره انگور از نظر غلظت شبیه به عسل است و نباید بیش از اندازه سفت و یا شل باشد.

شیره انگور ملایر از انواع شیرههای انگور ۱۰۰% طبیعی می باشد که از کیفیت فوق العاده ای برخوردار است. به دلیل کیفیتی که دارد بسیار شهرت پیدا کرده و به یکی از محبوبترین و پرفروشترین شیرهای انگور تبدیل شده است. شیره انگور ملایر در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شود که از جمله آنها می‌توان به شیره انگور سفید، شیره انگور عسگری، شیره انگور کشمشی و شیره انگور عسلی اشاره کرد.

شیره انگور سفید از انگور عسکری گرفته می شود. شیره انگور کشمشی نیز از انگورهای عسگری و کشمشی تولید می شود. شیره انگور عسلی نیز از همین انگورها گرفته می‌شود ولی در هنگام پخت به آن عسل نیز اضافه می‌گردد، که اضافه کردن عسل به شیره انگور هنگام پخت موجب روشن تر شدن رنگ آن شده و طعم آن را بهتر می کند.

شیره انگور ملایر را می توان در وعده صبحانه  همراه نان و کره  مورد استفاده قرار داد و از آن به عنوان عصرانه نیز استفاده می شود. همچنین می‌توان با شیره، شربت خنک و شیرین را تهیه کرده و با خوردن این شربت در طول روز انرژی مورد نیاز بدن را تامین کرد.
مصرف شیره در صبح به صورت ناشتا نیز برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مفید است. قیمت شیره انگور بر اساس کیفیتی که دارد متفاوت است.

کالری شیره انگور سفید

شیره انگور سفید یکی از انواع  شیره ها می باشد که از انگور عسگری یا انگور کشمشی تهیه شده است.  این شیره از مزه و طعم شیرین برخوردار است و دارای غلظتی شبیه شربت می باشد.

شیره انگور سفید از ارزش غذایی زیادی برخوردار است و استفاده از آن برای سلامتی بدن بسیار مفید است. شیره انگور به دلیل مغذی بودن و کالری بالایی که دارد می تواند انتخاب مناسبی برای افراد لاغر باشد تا به وسیله آن در مدت زمان کوتاهی به وزن خود بیفزایند.

این نوع چاشنی سنتی و خوشمزه منبع غنی آهن و فولیک اسید است، که  به همین دلیل می تواند یک ماده غذایی خون ساز برای افراد کم خون به شمار برود. استفاده از شیره انگور موجب غلیظ تر شدن شیر مادر می‌شود. برای رفع ضعف بدن و احساس خستگی نیز می توان از این ماده غذایی استفاده کرد. شیره انگور حاوی ویتامین‌های مختلف از جمله ویتامین آ و ویتامین های گروه ب است.

این چاشنی همچنین حاوی مواد معدنی و املاحی مانند منیزیم و فسفر است. شیره انگور افزایش دهنده وزن بدن است که از این رو برای ورزشکاران که تمایل دارند حجم عضلات خود را افزایش دهند بسیار مفید خواهد بود. برای کمک به درمان بیماری های روحی مثل افسردگی نیز این ماده غذایی مفید است. این شیره  همچنین دارای اثر ضد التهابی و نرم کنندگی در ناحیه حلق می باشد.

نکته مهم دیگر در مورد شیره انگور این است که طبیعتی گرم دارد و از این رو نباید بیش ازآن را اندازه مصرف کرد. به دلیل کالری زیادی که دارد برای جلوگیری از اضافه وزن باید در مصرف آن احتیاط نمود، مگر اینکه فردی تمایل به افزایش وزن داشته باشند و از لاغری مفرط رنج ببرد. شیره انگور حاوی قند است و برای بیماران دیابتی مضر خواهد بود.

فصل شیره انگور در ملایر

فصل شیره انگور در ملایرشیره انگور ملایر جز برترین انواع شیره انگور در کشور به شمار می رود و بازار فروش آن در داخل کشور بسیار داغ است همچنین این ماده غذایی به خارج از کشور نیز صادر می‌شود و صادرات آن برای تاجران و بازرگانان سودهای زیادی را به همراه خواهد داشت.

شیره انگور را در تمام طول سال می توان مصرف کرد ولی بهترین فصل برای خوردن و استفاده از شیره انگور ملایر، فصل پاییز و زمستان می باشد.  با قرار دادن شیره انگور در سبد غذایی خود در فصل‌های سرد، می توان سیستم ایمنی بدن را قوی تر کرد و از مبتلا شدن به بیماری های فصلی جلوگیری نمود.

این نوع ماده غذایی همچنین از آنجا که دارای طبیعت گرم است استفاده از  آن در روزهای سرد سال بسیار توصیه شده است. شیره انگور ملایر در همه فصل ها استفاده می شود ولی در فصل های سرد بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و در این زمان ها از فروش بالاتری نیز برخوردار است.

روش منحصر به فرد پخت شیره انگور اصل

شیره انگور و عسل تک نفره شکلی چاشنی سنتی ایرانی است که به آن دوشاب نیز گفته می‌شود و از زمانهای بسیار گذشته مورد استفاده قرار گرفته است و همچنان نیز خوردن آن در بین مردم رایج است.

برای پخت شیره انگور از دو روش سنتی و صنعتی استفاده می‌شود که با استفاده از روش سنتی و خانگی می توان شیره انگور اصل را تهیه کرد. برای تولید شیره انگور به این روش باید در ابتدا انگور های کاملا رسیده و سالم تهیه شود که معمولاً از انگورهای عسگری و یا انگور کشمشی برای این کار استفاده می‌شود.

انگورهای تهیه شده به خوبی شسته شده و سپس به وسیله ی گوشت کوب یا  آبمیوه گیری آب آنها گرفته سپس این آب انگور باید از صافی رد شود تا تفاله ها و مواد اضافی آن گرفته شود.
بعد از این مرحله آب انگور که از صافی رد شده و صورت خالص  در آمده است و در ظرفی ریخته شده روی حرارت قرار می گیرد. قبل از به جوش آمدن آب انگور باید به آن خاک سفید اضافه شود و هم زده شود  که خاک سفید مخصوص دوشاب از عطاری ها قابل خریداری می باشد.

پس از انجام این مراحل باید مخلوط آب انگور و خاکستر سفید را از روی حرارت برداشته و به مدت ۲۴ ساعت کنار گذاشته شود تا خاک سفید ته نشین شده و از آب انگور جدا شود. بعد از جدا کردن خاک سفید از آب انگور، انگور خالص مجددا روی حرارت قرار گرفته می شود تا بجوشد. عمل جوشیدن آب انگور تا زمانی باید ادامه پیدا کند که به غلظت مناسب برسد؛ به این ترتیب شیره انگور اصل به صورت کاملا ارگانیک و خالص آماده می شود. با خرید شیره انگور، سلامت بدن خود را حفظ کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.