باند کشی قوزک پا موجب پیشگیری از ابتلا به واریس می شود

از باند برای محافظت از زخم و جلوگیری از عفونت استفاده می شود، اما همچنین برای بهبودی. یک باند باید به اندازه‌ای بزرگ باشد که زخم را کاملاً بپوشاند و بتوان با آن باند کشی قوزک پا کرد. با حاشیه ایمنی حدود 2.5 سانتی‌متر در همه طرف‌های فراتر از زخم.

یک باند استریل ممکن است برای کنترل خونریزی از یک زخم بزرگ یا برای جذب هرگونه ترشح از یک زخم جزئی استفاده شود. باند ها از نظر ماهیت و اندازه بسیار متفاوت هستند، بنابراین انتخاب باند مناسب برای استفاده در یک زخم خاص مهم است. باند استریلی که تاریخ انقضای آن گذشته است نباید استفاده شود.

انواع دیگر باند های غیر چسبنده دارای پوشش مصنوعی خاصی در یک یا هر دو طرف برای جلوگیری از چسبندگی به سطح زخم هستند. لایه غیر چسبنده همیشه در برابر زخم قرار می گیرد. برای کاهش سردرگمی و استفاده نادرست، برخی از تولیدکنندگان هر دو طرف را به هم چسبانده اند.

باند های غیر چسبنده برای زخم های سطحی گسترده مانند سایش یا سوختگی استفاده می شود. در مواقع اضطراری ممکن است یک باند از طیف وسیعی از مواد ساخته شود. برای کنترل خونریزی ممکن است یک پد حجیم از بسته‌ای از چندین بافت صورت یا از هر ماده تمیز و غیر کرکی ساخته شود.

برای سوختگی یا سوختگی جزئی، ممکن است در ابتدا از یک تکه پلاستیک تمیز آشپزخانه استفاده شود. با این حال، اگر سوختگی جدی است، استفاده از پوشش های استریل برای جلوگیری از خطر عفونت حیاتی است. خنک کردن باید تا زمانی که یک باند استریل در دسترس باشد ادامه یابد.

فشرده سازی الاستیک پا که در یک دوره طولانی در وضعیت دراز کشیده اعمال می شود ممکن است میکروسیرکولاسیون را مختل کند و زنده ماندن بافت را به خطر بیندازد. مواد جدیدی توسعه یافته اند که فشارهای فشرده سازی موثری را برای طیف وسیعی از کشش های مختلف فراهم می کنند.

آنها به عنوان بانداژ چند لایه اعمال می شوند و ممکن است برای چند روز و شب روی پا باقی بمانند.چنین بانداژهایی را می توان برای حفظ وضعیت احتقان زدایی در زمانی که دیگر نیازی به بانداژ غیرالاستیک نیست استفاده کرد و در صورت عدم پوشاندن جوراب های الاستیک ممکن است جایگزین شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.