با گردو بدون پوست شوینده درست کنید

به نظر می رسد ضرب المثل “همه چیز قدیمی دوباره نو است” در مورد گردو بدون پوست صدق می کند. آنها یکی از قدیمی ترین غذاهای درختی شناخته شده برای بشر هستند که قدمت آن به 7000 سال قبل از میلاد می رسد. آنها از نظر سلامتی در دنیای باستانی مدیترانه مهمترین آجیل محسوب می شدند.

اکنون، به سرعت به قرن 21 پیش می رویم و تحقیقات به طور پیوسته در مورد خواص تغذیه ای و پیامدهای آنها برای ارتقای سلامت افزایش می یابد. در حالی که همه آجیل ها دارای مواد مغذی هستند، گردو به عنوان آجیل دارای بالاترین میزان آلفا لینولنیک اسید (ALA)، منبع گیاهی امگا 3، و پلی فنول ها، گروه مهمی از آنتی اکسیدان ها، می درخشد.

Walnuts in a bowl on old table closeup.

به احتمال زیاد این هم افزایی تمام مواد موجود در گردو است یعنی مواد مغذی گیاهی، ریز مغذی ها، ALA و فیبر که به گردو اجازه می دهد مجموعه ای از فواید سلامتی را ارائه دهد.

این مزایا شامل بهبود عوامل خطر مرتبط با بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت، سرطان‌های خاص، اختلالات شناختی و شاید حتی ناباروری مردانه است. بیماری قلب و عروقی امسال بیستمین سالگرد تحقیقات بالینی برجسته دانشگاه لوما لیندا در کالیفرنیا است که اثرات محافظتی بر قلب گردو را نشان می‌دهد.

از آن زمان، تحقیقات فواید قلبی عروقی را در سایر جمعیت ها و مکانیسم های دیگر نشان داده است. علاوه بر کاهش سطح کلسترول، محققان کاهش فشار خون، استرس اکسیداتیو و نشانگرهای التهابی و همچنین بهبود اتساع عروق وابسته به اندوتلیوم را مشاهده کرده‌اند.

مواد متعدد موجود در گردو، مانند گاما توکوفرول، کاروتنوئیدها، فیتواسترول‌ها و پلی فنل‌ها (به‌ویژه الاژیتانین‌ها)، ممکن است در برابر سرطان محافظت کنند. مطالعات مختلف حیوانی نشان داده است که گردو اثرات محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ، سینه و پروستات دارد.

مکانیسم‌های مختلفی که توسط آن‌ها محافظت می‌کنند شامل مهار تکثیر رشد سلول‌های سرطانی، القای آپوپتوز (مرگ سلول‌های سرطانی) و توقف رگ‌زایی (رشد عروق خونی) سلول‌های سرطانی است.

مطالعات انسانی وجود ندارد. با این حال، یک کارآزمایی بالینی انسانی کوچک در دانشگاه مارشال در ویرجینیای غربی در حال انجام است. دکتر الین هاردمن، محقق توضیح می‌دهد: «در زمانی که یک زن نمونه‌برداری اولیه خود را برای پاتولوژی و تشخیص توده پستان انجام می‌دهد، بیوپسی‌های اضافی دریافت می‌کنیم.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.