خرید و قیمت شیره انگور عسلی اصل و باکیفیت ایران

قیمت شیره انگور عسلی و ارده در بروجرد ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. از آنجایی که شیره انگور دارای خواص بسیاری است و با توجه به طبع گرم و تر بودن این محصول به ویژه در فصل زمستان مصرف بیشتری دارد.

خرید و قیمت شیره انگور عسلی اصل و باکیفیت ایران

مهد شیره ‌پزی انگور در ایران

مهد شیره ‌پزی انگور در ایران

بهترین شیره انگور در مهد شیره پزی انگور در روستای مانیزان همدان تولید می شود. شیره انگور را دبس یا دوش آب می نامند. این خوراکی دارای طبع گرم و تر است و بیشتر افراد می توانند از آن استفاده کنند. همچنین بعضی افراد با شیره شربت درست می کنند که روش بسیار خوبی است و طبع شربت نیز گرم است.

شیر انگور همانند میوه انگور دارای مقادیر زیادی ویتامین آ، ب و ث است و مصرف آن نیازهای بدن را به این ویتامین ها تامین می کند. یکی از بهترین زمان های استفاده از شیره انگور در فصول سرد سال است و به دلیل خواص مفیدی که این ماده ی غذایی در درمان و تسکین بیماری های فصل سرد به ویژه فصل پاییز دارد بهتر است در برنامه غذایی گنجانده شود.

 با توجه به این که شیره انگور اصل و ارده اردکان خونساز بوده و مقوی بدن است، افرادی که ضعف عمومی دارند یا مبتلا به کم خونی هستند می توانند شیره انگور را همراه شیربرنج یا سمنو بخورند یا به صورت شربت استفاده کنند. این موضوع سبب تقویت سیستم عمومی بدن می شود.

در روش های صنعتی برای تولید شیره اگر شرکت معتبر باشد از دیگ های تحت خلا و روش حرارت غیرمستقیم برای پخت شیره استفاده می شود که هم زمان بسیار کمتری برای پخت شیره و غلظت مورد نظر نیاز است و هم اینکه نهایت درجه حرارت حدود ۶۰ درجه است که به هیچ عنوان روی مواد مغذی انگور تاثیر بد ندارد و رنگ شیره انگور بسیار روشن تر خواهد بود.

در زمان پخت شیره انگور تا خد زیادی رطوبت شیره انگور گرفته می شود. این کار باعث می شود تا ماندگاری شیره انگور بالاتر برود و در ضمن شرایط نگهداری بهتری هم داشته باشد. در روش های سنتی معمولا با دیدن غلظت به صورت تجربی حرارت قطع می شود اما در روش های صنعتی به صورت اتوماتیک این کار توسط دستگاه انجام می شود.

بهترین نوع انگور در تهیه شیره

بهترین نوع انگور در تولید شیره انگور را می توان انگورهایی دانست که درشت و خیلی شیرین بوده و در موقع رشد کمتر آب خورده باشند یعنی درخت انها کمتر آبیاری شده باشد. گاش انگور در گیلان، دیوانگور در مازندران، انگور فرنگی در استان مرکزی، انگور عسکری در اردبیل و اطراف تبریز و انگور فخری و گزنه ای در همدان کمتر به صورت خام مصرف می شوند و دلیل تولید آن ها گرفتن شیره از این نوع انگورها است.

شیره انگور با روش های مختلفی گرفته می شود. از روش های خانگی متنوع گرفته تا روش های مکانیزه و صنعتی تماما در تولید شیره انگور مورد استفاده هستند. اما باید دانست که شیره انگور مرغوب دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر انواع ان متمایز خواهد کرد.

طعم و مزه شیره انگور یکی از ویژگی های یک شیره خوب است. از آنجایی که شیره انگور از از انگور گرفته شده نباید زمان پخته شدن مزه یا طعم انگور از بین رفته باشد. یعنی با چشیدن شیره انگور باید طعم انگور شیرین را احساس کنند. یکی دیگر از راه های تشخیص شیره انگور مرغوب رنگ شیره است. شیره انگور از انگورهای سفید و یا سیاه یاقوتی گرفته شده است اما نهایتا رنگ شیره انگور به نسبت شیره خرما روشن تر است.اما معمولا شیره انگوری که به روش سنتی تولید شده باشد از رنگ تیره تری نسبت به نوع صنعتی آن برخوردار است.

در حال حاضر بهترین انواع شیره انگور تولید ایران در ناحیه غربی کشور عرضه میگردد. این مناطق دارای باغ های فراوان انگور بوده و هرساله حجم بالایی از انگور قرمز و سفید را برداشت می کنند. مهمترین این شهرها را می توان شهرستان های ارومیه، خوی، قزوین، ملایر، همدان دانست.

خیلی از ایرانی ها شیره انگور را دوشاب می گویند و شاید علت آن این باشد که دوش به معنای شب و آب هم به معنای انگور باشد. زیرا در اصل در ایران دوشاب را انگوری می دانند که شب بر آن گذشته باشد و کمی مزه ترش به خود گرفته باشد. از این رو بهترین نوع دوشاب همان دوشابی است که سرشار از آهن و فیبر باشد و غلظتش نسبت به سایر شیره ها کمی رقیق تر است. فروش شیره انگور در بازار پر رونق است.

عرضه کننده شیره کیلویی و ظرفی

عرضه کننده شیره کیلویی و ظرفیعرضه کننده شیره انگور عمده معمولا محصولات خود را با قیمت مناسب تری به فروش می رسانند در حالی که شیره انگور ظرفی قیمت بالاتری خواهد داشت. عرضه کنندگان شیره انگور خالص در هر وزن و کیلو مورد نظر آن را با قیمت مناسب در فروشگاه های عرضه کننده این محصول عرضه می کنند.

البته فروشگاه های معتبر عرضه کننده شیره انگور خالص برای اینکه مشتریان خود را راضی نگه دارند محصولات با کیفیت و خالصی را عرضه می کنند.شیره انگور خالص دارای ویژگی هایی است که عبارتند از: دارای غلظت مطلوب، طعم و مزه بسیار عالی، بوی عالی و خوشایند، عدم استفاده از مواد افزودنی.

از سوی دیگر قیمت شیره انگور خالص نسبت به سایر محصولات مشابه ان نسبتا بیشتر است. اما می توان گفت خالص بودن ان ارزش غذایی بالاتری دارد و مفید تر می باشد. قیمت شیره انگور در بازار به عواملی نظیر بسته بندی محصول، هزینه های جانبی، تعداد واسطه ها، برند، اصل بودن و روش تولید آن بستگی دارد.

شیره عسلی انگور عمده را از کجا می توان خرید؟

شیره عسلی انگور را می توان به دو روش عمده و ظرفی خریداری نمود. فروشندگان شیره عمده معمولا هم به صورت اینترنتی و هم به صورت حضوری اقدام به ارسال شیره انگور می کنند. اما بهترین راه برای خرید مطمئن و ارزان تر خریداری شیره انگور از تولید کنندگان اصلی این محصولات می باشد. نکات مهمی که خریداران شیره خرما از طریق اینترنت می توانند مورد نظر داشته باشند و سبب خرید بهتر آن ها شود عبارتند از: چک کردن قیمت محصولات مورد نظر خود در سایت ها و فروشگاه های معتبر اینترنتی، و مقایسه قیمت و کیفیت ان ها با یکدیگر، توجه به عناصری مانند کیفیت شیره انگور و نحوه تولید آن و همچنین نوع انگور مورد استفاده در تولید شیره، مدت زمان تحویل شیره، توجه به امکان مرجوع نمودن کالا در سایت و اعتباریابی سایت ارائه دهنده کالای مورد نظر است. برای خرید شیره انگور می توانید هم به صورت حضوری و هم به صورت غیر حضوری خریداری کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.