دانشمندان شیمی با استفاده از لوله ازمایش بنفش از کارشان منع شدند

لوله ازمایش بنفش که به عنوان لوله نمونه نیز شناخته می‌شود، یک ظرف استوانه‌ای شفاف با کف بسته و بالای آن باز است. لوله های آزمایش در آزمایش ها و آزمایش های آزمایشگاهی بسیار رایج هستند. طراحی دقیق لوله های آزمایش به کاربرد مورد نظر آنها بستگی دارد.

موارد استفاده لوله های آزمایش شامل نگهداری نمونه ها روی نیمکت، یخچال یا فریزر، انجام آزمایشات مختلف، کشت میکروبی و سانتریفیوژ می باشد. وقتی اکثر مردم به یک لوله آزمایش فکر می کنند، احتمالاً لوله های آزمایش شیمی که در مدرسه استفاده می کردند به ذهنشان خطور می کند.

لوله‌های آزمایش شیمی معمولی از شیشه ساخته می‌شوند که استوانه آن در قسمت پایین بسته شده و نیمکره‌ای تشکیل می‌شود و لبه‌های بالای باز روی آن غلت می‌خورد. استفاده از شیشه با انبساط حرارتی کم، این لوله های آزمایش را قادر می سازد تا گرمای سریع تا چند صد درجه سانتیگراد را تحمل کنند.

این اجازه می دهد تا نمونه ها روی یک مشعل Bunsen هدایت شوند. پایه نیمکره تمیز کردن را تسهیل می کند در حالی که لبه نورد شده در بالا ریختن را تسهیل می کند. از قفسه های لوله آزمایش برای نگه داشتن لوله های آزمایش در جهت عمودی استفاده می شود.

در علوم زیست شناسی و زیست پزشکی، لوله های پلاستیکی یکبار مصرف با پایه های مسطح بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در زیست شناسی، از لوله های کشت برای حاوی نمونه های زنده مانند کپک ها و باکتری ها استفاده می شود. این لوله های کشت به طور کلی دارای یک درب هستند و ممکن است برای افزایش سطح نمونه در جهت افقی نگهداری شوند.

در علوم زیست پزشکی از خلاء برای کشیدن حجم مشخصی از مایع مانند خون استفاده می شود. آنها در شرایط استریل با هوای خارج شده از داخل آنها و یک درپوش لاستیکی کد رنگی که قسمت بالایی را برای حفظ خلاء آب بندی می کند عرضه می شوند.

جاروبرقی با یک سوزن دو سر مخصوص استفاده می شود که یک سر آن به داخل بیمار و سر دیگر آن از طریق درپوش وارد می شود. سپس نمونه به طور طبیعی منبسط می شود تا خلاء را پر کند

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.