دختری که بخاطر سرامیک گلسرام اردکان خودکشی کرد

با دانستن میزان جذب آب سرامیک گلسرام اردکان، انتخاب ماده ای برای تکمیل اتاق های مرطوب و همچنین انجام کار در فضای باز دشوار نیست. توانایی کاشی و سرامیک در مقاومت در برابر اثرات متناوب دماهای منفی و مثبت مستقیماً به تخلخل آن بستگی دارد.

رطوبتی که وارد حفره های میکروسکوپی داخل ماده می شود، وقتی منجمد می شود به یخ تبدیل می شود و منبسط می شود. با تکرار مکرر فرآیند انجماد، ساختار مواد از بین می رود کاشی لایه لایه می شود و ترک هایی روی سطح آن ظاهر می شود.

 

مقاومت در برابر سرما محصولات سرامیکی اشباع شده با رطوبت در تعداد چرخه های انجماد ذوب در هوا بیان می شود که تأثیر قابل توجهی بر استحکام و یکپارچگی ساختار آنها ندارد.

تمام ظروف سنگ چینی با جذب رطوبت بیش از 3٪ متعلق به سرامیک هایی با مقاومت در برابر دمای پایین است. مقاومت در برابر یخ زدگی تا 50 چرخه معمولاً برای اکثر مجموعه های نسبتاً مقرون به صرفه اعلام می شود، در حالی که فقط گریدهای گران قیمت سنگ چینی اکسترود شده و کلینکر دارای نشانگر 300 چرخه هستند.

مهم! برای کاشی های مورد استفاده در دکوراسیون داخلی، شاخص های مقاومت در برابر یخبندان مهم نیستند می توان آنها را به راحتی نادیده گرفت. توانایی لایه سطحی در مقاومت در برابر بارهای سایشی به نوع ماده و نحوه ساخت آن بستگی دارد.

بنابراین، ظروف سنگی چینی و کلینکر رنگ شده به صورت انبوه دارای بالاترین مقاومت در برابر سایش هستند. PEI-0 یک کاشی سرامیکی با حداقل مقاومت در برابر بارهای سطحی پویا است. این عمدتا برای روکش دیوار در داخل ساختمان استفاده می شود.

PEI-I یک ماده تکمیلی است که برای روکش دیوار و کف در اتاق‌هایی که بارهای زیاد و قرار گرفتن در معرض ذرات ساینده در آن ممنوع است مناسب است. PEI-II کاشی و سرامیک برای دیوارها و کف تقریباً در تمام مناطق مسکونی، به استثنای آشپزخانه و راهرو است.

PEI-III یک سرامیک روکش دار است که بدون محدودیت در خانه قابل استفاده است. در موارد استثنایی، مناسب برای تکمیل دفاتر کوچک؛
PEI-IV کاشی، ظروف سنگی چینی، کلینکر برای تکمیل اماکن مسکونی و همچنین عمومی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.