شیره انگور رازقی شانی

شیره انگور رازقی و شانی محصول ارگانیک با خواص بی نظیر است. حتماً بارها شنیده اید که اطرافیان به شما توصیه کرده اند برای رفع کم خونی یا بی حسی بدنتان شیره انگور مصرف کنید. این نوع شیره میوه خواص درمانی بسیار زیادی به ویژه برای خانم ها دارد. با توجه به افزایش تقاضا برای خرید این محصول و همچنین گستردگی موارد مصرف آن، برای شناخت ویژگی ها و دانستن بهترین زمان خوردن شیره انگور با ما همراه باشید.

شیره انگور رازقی شانی

شیره انگور با چی بخوریم

شیره انگور با چی بخوریم شیره انگور فرآورده ای کاملاً طبیعی است که از جوشاندن میوه انگور و غلیظ شدن بافت آن به دست می آید. این نوع شیره طعم شیرینی دارد و از نظر طب سنتی طبع آن گرم و تر است. به همین علت مصرف آن می تواند در رفع و بهبود بسیاری از بیماری ها و علائم ناشی از آنها مفید و موثر باشد.

اولین مورد اینکه شیره انگور، محصولی است که خونسازی بدن و جلوگیری از کاهش آهن کمک شایانی می کند. به همین علت برای تهیه انواع حلوا، کیک و شیرنی می توانید از این شیره خوشمزه و لذیذ به عنوان شیرین کننده استفاده کنید. جایگزین کردن شیره انگور بجای شکر نقش بسزایی در جلوگیری از افزایش وزن و ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت نیز دارد.

در فصول سرد سال برای گرم نگهداشتن بدن و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، خوردن شیره انگور و ارده بسیار مرسوم است. طبع هر دو محصول گرم است که باعث می شود از ابتلا به سرماخوردگی و بیماری های مفصلی نیز جلوگیری کنند. اگر میان وعده های شیرین را دوست دارید، می توانید در وعده عصرانه یا صبحانه حدود دو قاشق غذاخوری ارده را با سه قاشق شیره انگور مخلوط کرده و میل کنید.

برای فصل تابستان جهت جلوگیری از عطش روزانه و همچنین کم آبی بدن، تهیه شربت شیره انگور فکر بسیار خوبی است. برای تهیه این شربت تنها کافی است حدود یک یا دو قاشق شیره را با آب مخلوط کنید. به علت طعم شیرین شیره انگور، نیاز به استفاده از شکر نخواهید داشت. البته از این نوع شیره به عنوان یک داروی گیاهی جهت رفع گلو درد و حتی برخی بیماری ها مانند درمان سردی بدن نیز استفاده می کنند.

خاگینه با شیره انگور

خاگینه با شیره انگور خاگینه صبحانه ای بسیار مقوی است که خوردن آن در فصل زمستان می تواند انرژی روزانه جهت انجام فعالیت ها را برای تمامی افراد در گروه های سنی مختلف تأمین کند. برای تهیه خاگینه دستورهای مختلفی وجود دارد اما اگر می خواهید این صبحانه خوشمزه کاملاً ارگانیک باشد، ما استفاده از ترکیب تخم مرغ و شیره انگور را به شما توصیه می کنیم.

ابتدا مواد اولیه خاگینه یعنی تخم مرغ، آرد، روغن و شیره انگور را آماده کنید. می توانید از کره گیاهی به جای روغن نیز استفاده کنید. اگر از طرفداران مغزیجات هستید، استفاده از گردو یا بادام نیز در ترکیب خاگینه می تواند افزایش ویتامین های موجود در آن را به همراه داشته باشد.

برای آماده کردن خاگینه ابتدا تخم مرغ ها را در یک کاسه بریزید و زرده و سفیده را خوب با یکدیگر مخلوط کنید. بعد از آماده سازی آنها به میزان مناسب آرد سفید به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد کاملاً صاف و یکدست شوند. بعد از این مرحله در یک ماهیتابه نچسب مقداری روغن یا کره ریخته و اجازه دهید تا کاملاً گرم شود.

مواد مایع یعنی آرد و تخم مرغ را درون ماهیتابه ریخته و بگذارید هر دو طرف آن کاملاً پخته و برشته شود. در نهایت آن را در یک بشقاب گذاشته و پس از خنک شدن، شیره انگور و گردو یا بادام و مغز پسته خرد شده را روی آن بریزید. البته می توانید مغز گردو همان ابتدا با آرد به تخم مرغ نیز اضافه کنید. در برخی از مناطق شیره انگور را یک دقیقه قبل از خاموش کردن شعله به خاگینه اضافه می کنند تا کاملاً جذب مواد شود.

شیره انگور زنجان

شیره انگور زنجان شیره انگور در بسیاری از استان های کشور تهیه و فرآوری می شود. در مناطقی که کشت انگورهای زرد و قرمز رایج هستند، تهیه این محصول به عنوان یک فرآورده طبیعی و ارگانیک مرسوم بوده و حاشیه سود مناسبی را برای تولیدکنندگان دارد. در استان زنجان از اواخر فصل تابستان، فرآیند تولید انواع شیره انگور سفید و زرد آغاز می شود. در این منطقه کارگاه های متعددی به صورت صنعتی و سنتی در این حوزه فعالیت دارند.

شیره انگور زنجان عمدتاً از انگورهای زرد و رسیده تولید می شوند به همین علت نیز بافت آنها کاملاً شفاف، روشن و طعم نسبتاً شیرینی دارند. تهیه این محصول با برندهای تولیدی در این استان با شیوه های مختلفی امکان پذیر است. با این حال خرید عمده از مراکز تولیدی و فعال در این منطقه می تواند حاشیه سود مناسبی را برای خریداران به همراه داشته باشد.

مصرف شیره انگور زنجان فواید بی نظیری برای خانم ها دارد. زنان باردار برای جلوگیری از افت فشار خون و ضعف روزانه می توانند همواره یک قاشق شیره انگور تازه را به صورت روزانه میل کنند. همچنین خانم هایی که دچار قاعدگی های نامنظم هستند، برای درمان آن می توانند مصرف شیره انگور را در برنامه غذایی خود قرار دهند. علت این امر گرم بودن طبع انگور و کمک به روند تخمگذاری و رفع عفونت های احتمالی رحم و تخمدان در خانم ها است.

شیره انگور تولیدی در زنجان عمدتاً به صورت بسته بندی در ظروف پلاستیکی عرضه می شوند. نکته مهم اینکه نگهداری این محصول در یک محیط خنک و به دور از تابش مستقیم نور آفتاب نیز اهمیت زیادی در حفظ کیفیت اولیه و جلوگیری از تغییر طعم و مزه آن خواهد داشت. به همین علت توصیه می کنیم حتماً شیره انگور را در یخچال یا در محیط های خنک نگهداری کنید.

شیره انگور فله

شیره انگور فله توزیع و فروش شیره انگور متناسب با حجم سفارشات و نوع مصرف با تنوع زیادی انجام می گیرد. برای مصارف خانگی، انواع شیره انگور را در بسته بندی های نیم و یک کیلویی عرضه می کنند. استفاده از ظروف بسته بندی پلاستیکی و پت برای این منظور بهترین گزینه است. از مزیت های این نوع ظروف نسبت به جنس شیشه ای عدم جذب گرمای محیط است که به صورت مستقیم بر کیفیت محصول تأثیر می گذارد.

در مقابل برای سفارشات عمده امکان بسته بندی شیره انگور فله بر حسب نیاز و سفارش مشتری وجود دارد. برای ارسال به استان های مختلف کشور از دبه های پلاستیکی 10 و 20 کیلویی استفاده می کنند. قابلیت حمل آسان، عدم شکستگی و همچنین امکان استفاده مجدد برخی از مزیت های این نوع بسته بندی هستند. وزن بسته بندی شیره انگور فله نیز متناسب با حجم سفارشات متغیر است.

مراکزی مانند قنادی ها، کیک پزی و شیرینی پزی ها از جمله خریداران عمده این محصولات هستند. کارخانجات تولید مواد غذایی نیز همواره انواع شیره انگور را به صورت عمده خریدارای می کنند. بیشترین کاربرد این محصول جایگزین کردن آن به جای شکر است. شاید برایتان جالب باشد که صادرات این محصول به کشورهای همسایه نیز رونق زیادی دارد.

بسته بندی شیره انگور فله، جهت صادرات باید کاملاً بهداشتی و دارای لیبل باشد. شرکت های صادراتی می توانند شیره انگور را با مشخصات و لوگوی مدنظر خود را نیز سفارش بدهند. البته باید اشاره کنیم که در این صورت هزینه های تولید و بسته بندی گرانتر خواهد بود که تحت تاثیر حجم سفارشات متغیر است.

شیره انگور هزاوه اراک

شیره انگور هزاوه اراک اگر از طرفداران شیره انگور طبیعی هستید، حتماً نام محصولات منطقه هزاوه را شنیده اید. این روستا از توابع شهرستان اراک است که سالانه حجم قابل توجه ای از نیاز بازار داخلی به شیره انگور را تأمین می کند. در این روستا عمدتاً از شیوه های سنتی و خانگی برای تولید این محصول استفاده می کنند که سبب شده طعم و مزه آن بی نظیر باشد. البته قیمت شیره انگور خانگی نیز همواره با تغییر و نوساناتی همراه است.

بعد از شستن و آماده سازی انگورهای تازه و رسیده، آنها را درون دیگ های مسی می ریزند و روی اجازه هایی که با چوب روشن می شوند قرار می دهند. مدت زمان پخت شیره انگور تا آنجایی ادامه دارد که بافت آن کاملاً غلیظ و یکدست و طعم آن شیرین شود. نکته مهم اینکه بالا بودن مدت زمان جوشیدن شیره انگور به معنی بهبود کیفیت و مزه آن نخواهد بود. چرا که در برخی از موارد رنگ شیره بیش از اندازه تیره و طعم آن نیز تلخ می شود.

شیره انگور هزاوه اراک کاملاً طبیعی و ارگانیک است. البته تهیه این محصول در برخی از فصول سال با محدودیت هایی همراه است. در استان های جنوبی نیز حجم بسیار اندکی از شیره انگور هزاوه عرضه می شود. این روند سبب شده تا بسیاری از خریداران با چالش هایی مانند افزایش قیمت و عدم یافتن تأمین کننده معتبر روبرو باشند.

برای رفع این محدودیت ها و امکان خرید شیره انگور اصل با قیمت رقابتی، یکی از بهترین روش ها مراجعه به فروشگاه های آنلاین و اینترنتی است. در این مراکز بهترین انواع شیره انگور ارگانیک به صورت بسته بندی یا فله ای برای خریداران در سراسر کشور ارسال می شوند. برای اطمینان از اصل بودن شیره انگور هزاوه، شناخت تولیدکنندگان این منطقه یا نمایندگی های فروش آنها راهکاری مطمئن است.

قیمت شیره انگور

قیمت شیره انگور برای خرید شیره انگور رازقی علاوه بر در نظر گرفتن فاکتورهای کیفی، بررسی قیمت و نرخ فروش شیره انگور نیز باید همواره مدنظر خریداران قرار گیرد. همانطور که اشاره کردیم این محصول با شیوه های مختلفی تولید می شود که به صورت مستقیم بر قیمت آن تاثیرگذار است. اگر شیوه های سنتی برای این منظور استفاده کنند، به علت طولانی مدت زمان تولید و کم بودن حجم شیره انگور، همواره افزایش قیمت ها را شاهد هستیم.

در روش های صنعتی استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک در فرآیند تولید، کاهش بهره گیری از نیروی کار انسانی و در نهایت کاهش هزینه ها را به دنبال دارد. البته باید خاطر نشان کنیم که کیفیت شیره تولیدی در این روش نیز نسبتاً بهتر و در تمام طول مدت تولید یکدست است. سیستم بسته بندی اتوماتیک نیز تضمین کننده کیفیت و سلامت این محصولات را موجب می شود.

علاوه بر این موارد، حجم تولیدات سالانه، میزان تقاضا بازار و مدت زمان عرضه شیره انگور نیز در روند قیمت گذاری ها دخیل هستند. خریداران عمده و مصرف کنندگان نهایی می توانند برای کاهش هزینه ها در اواسط فصل پاییز اقدام به تهیه و خرید این محصول کنند. در برخی از بازارها مانند شهر تهران، قیمت شیره انگور اصل اندکی گرانتر از دیگر مراکز است.

بالا بودن تنوع تولید، روند صعودی هزینه های تامین شیره انگور و همچنین حجم تقاضا در کلان شهرها از عوامل مهم تعیین کننده قیمت هر کیلو شیره انگور به شمار می آیند. خریداران عمده نیز باید بتوانند ضمن حذف واسطه ها از طریق تامین کنندگان محلی یا شرکت های تولیدی بهترین انواع شیره انگور را با نرخ رقابتی سفارش دهند.

شیره انگور یا دوشاب

شیره انگور یا دوشاب شیره انگور که به آن دوشاب نیز می گویند کالری بسیار زیادی دارد. به همین علت مصرف آن می تواند تأمین انرژی مورد نیاز برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که ضعف عمومی بدن دارند را به دنبال داشته باشد. نکته مهم اینکه بسیاری از افراد در مصرف دوشاب باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

شیره انگور حاوی مقادیر زیادی قند طبیعی است و طعم شیرینی دارد. افرادی که دچار دیابت هستند نمی توانند به صورت روزانه و مداوم از این محصول استفاده کنند. چرا که در طولانی مدت سبب بالا رفتن قند خون آنها می شود. توصیه می شود افرادی که طبع گرم دارند در فصل تابستان از خوردن شربت شیره انگور خودداری کنند. چرا که سبب افزایش عطش و تشنگی آنها خواهد شد.

از دیگر محدودیت ها مصرف شیره انگور باید برای افراد چاق و دارای اضافه وزن اشاره کنیم. این افراد نیز باید به صورت کنترل شده از این محصول در برنامه غذایی خود استفاده کنند. چرا که شیره انگور حاوی مقادیر زیادی فیبر، مواد معدنی، قند طبیعی و ویتامین های گروه ب است که سبب افزایش وزن می شوند. از سوی دیگر خوردن شیره انگور برای کودکان و نوجوانان مزیت های فراوانی را به همراه دارد.

نکته پایانی اینکه سالیانه حجم قابل توجه ای از انواع شیره انگور رازقی، شانی و … به صورت فله و بسته بندی در بازار عرضه می شوند. خرید نمونه های باکیفیت تنها از طریق مراکز معتبر و برخی عطاری ها امکان پذیر است. برای سفارشات عمده و صادراتی می توانید از طریق نمایندگی های فروش این مرکز اقدام به ثبت سفارش کنید. تامین عمده از این طریق مزیت هایی مانند کاهش هزینه های تمام شده را برای خریداران عمده به همراه خواهد داشت.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.