صابون مایع درمان غفوری شوره سر

هدف از این مطالعه فرمولاسیون یک صابون مایع ضد میکروبی حاوی 25 درصد زردچوبه و آب برگ لیموترش بود. آب برگ بادرنجبویه و آب زردچوبه 25 درصد به صورت یک صابون مایع فرموله شدند. پایداری، pH و ویسکوزیته صابون مایع مورد ارزیابی قرار گرفت. برای تست های پایداری، آماده سازی به مدت 3 ماه در دمای اتاق نگهداری شد. آزمایش pH توسط PH سنج هانا اندازه گیری شد.

تست ویسکوزیته توسط ویسکومتر بروکفیلد اندازه گیری شد. فعالیت ضد میکروبی صابون مایع با استفاده از روش انتشار دیسک با استفاده از باکتری هایی مانند استافیلوکوکوس اپیدرمیس، اشریشیا کلی، میکروسپوروم گیپسئوم و کاندیدا آلبیکنس اندازه گیری شد.

خواص فیزیکی صابون مایع فرموله شده شامل pH، ویسکوزیته و پایداری نشان داد که به مدت 3 ماه پایدار بود. نتایج آزمایش ضد میکروبی صابون مایع حاوی زردچوبه و آب برگ بادرنجبویه نشان داد که قطر مهار در برابر استافیلوکوک اپیدرمیس، اشریشیا کلی، میکروسپوروم گچ و کاندیدا آلبیکنس به ترتیب 89/22، 05/27، 30/24، 30/24 و 35 میلی‌متر بدون مایع و 30 میلی‌متر بود.

آب میوه به ترتیب 20.76، 19.50، 20.50 و 21.46 میلی متر بود. این صابون در مهار رشد میکروب ها موثر بود. ترکیب زردچوبه و آب برگ علف لیمو باعث افزایش قطر ناحیه بازدارنده صابون مایع برای میکروب شد.

صابون مایع طبیعی مانند هر صابون دیگری قابل استفاده است. می توانید از آن برای شستن دست ها، صورت، بدن و غیره استفاده کنید. کافی است ناحیه ای را که می خواهید تمیز کنید خیس کنید و صابون را به آرامی ماساژ دهید. با آب بشویید و خشک کنید.

صابون مایع طبیعی یک پاک کننده موثر است که بدون از بین بردن چربی های طبیعی پوست شما کار را انجام می دهد. با مزایای فوق، این بهترین گزینه برای زمانی است که به دنبال آن روال طبیعی مراقبت از پوست هستید تا زیبایی واقعی را دوباره بیدار کنید. نتیجه اگر پوست حساسی دارید، قبل از استفاده از صابون در سراسر بدن، حتما یک تست پچ انجام دهید.

و اگر باردار یا شیرده هستید، بهتر است قبل از استفاده از هر روغن ضروری، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. اوتاما اسپایس دارای انواع صابون های مایع طبیعی است که حاوی اسانس هستند.

اگر زحمت درست کردن صابون مایع خود را دوست ندارید، این صابون های مایع طبیعی را که با استفاده از اسطوخودوس، درخت چای، نعناع و علف لیمو در میان روغن های دیگر ساخته شده اند، بررسی کنید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.