فواید ملاس انگور

از آنجایی که شکر تصفیه شده برای سلامتی مضر است، شیرین کننده های جایگزین زیادی وجود دارد. یکی از آنها ملاس انگور است، شربتی تیره و شیرین از گل انگور.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

می توان آن را در سوپرمارکت خریداری کرد یا از ابتدا در خانه تهیه کرد. مزایای ملاس انگور نیز بسیار زیاد است، زیرا برای سلامتی بسیار بهتر از شکر تصفیه شده است.

شربت انگور

پیشگیری و حتی رفع کم خونی یکی از فواید گنجاندن ملاس انگور در رژیم غذایی بزرگسالان و حتی شیره انگور برای نوزاد بسیار مفید است. ممکن است استخوان ها و دندان ها را تقویت کند، درد مفاصل را کاهش دهد و با یبوست نیز مقابله کند. ملاس انگور همچنین ممکن است به بهبود PMS، بهبود خلق و خو و محافظت از پوست کمک کند.

بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها بدون شکر یکسان نیستند.

خوب است که شکر تصفیه شده تنها شیرین کننده روی کره زمین نیست، به این معنی که می توانید جوانه های چشایی خود را بدون آسیب رساندن به سلامتی خود خوشحال کنید.

شربت انگور

شیره خرما یا شیره انگور

ملاس انگور

ملاس انگور چیست؟
ملاس انگور یک غذای قدیمی و درمان خانگی برای مسائل مختلف سلامتی و زیبایی است.

قبل از اینکه شکر تصفیه شده به وجود بیاید، قبلاً در خاورمیانه و کشورهای مدیترانه استفاده می شد. ملاس انگور در یونان با نام «پتیمزی» شناخته می شود. در ترکیه به آن پکمز می گویند.

ملاس انگور درست مانند آنچه از نامش می‌گوید، از گل انگور درست می‌شود. شیره انگور آب انگور له شده است. در روش سنتی، انگورهای تبدیل به شربت شیرین و چسبنده در پاییز برداشت می شود.

به همین دلیل است که در زمستان بسیار محبوب است، اگرچه در تمام طول سال یک شیرین کننده محبوب است.

شربت انگور

در اکثر سوپرمارکت ها می توانید یک شیشه ملاس انگور را تهیه کنید.

با این حال، می توانید آن را در آشپزخانه با دو دست خود نیز درست کنید. بعداً با یک دستور العمل ساده برای تهیه آب انگور روبرو خواهید شد – بنابراین اکنون خواندن را متوقف نکنید.

چیزی که در مورد ملاس انگور بسیار خوب است این است که می توانید از آن در جایی استفاده کنید که می توان از شکر تصفیه شده استفاده کرد نکته حائز اهمیت خاصیت عرق یونجه با شیره انگور است که پیشنهاد می کنیم حتما در رژیم غذایی خود قرار دهید.

با این حال، بیشتر اوقات، صبح‌ها برای صبحانه مخلوط، خمیری که از دانه‌های کنجد تهیه می‌شود و غذای اصلی غذاهای مدیترانه‌ای است، سرو می‌شود.

سپس مخلوط را می توان روی پنکیک، بلغور جو دوسر و ماست بمالید.

فواید ملاس انگور

یک قاشق چایخوری شکر تصفیه شده 20 کالری دارد. از طرفی یک قاشق چایخوری ملاس انگور ۱۹ کالری دارد.

با وجود اینکه ملاس انگور فقط یک کالری کمتر از شکر تصفیه شده است، هنوز هم توسط بسیاری از افراد آگاه به سلامت و زیبایی ترجیح داده می شود.

به این دلیل که وجود آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی آن را جبران می کند. و این ما را به اصل این مقاله می رساند: مزایای فراوان ملاس انگور.

بدون هیچ مقدمه ای، در اینجا برخی از شگفت انگیزترین مزایای ملاس انگور آورده شده است:

استخوان ها و دندان های قوی تر
یکی از مواد معدنی موجود در ملاس انگور، کلسیم است.

بر کسی پوشیده نیست که کلسیم نقش مهمی در حفظ استحکام استخوان ها دارد. به عبارت دیگر، این جایگزین سالم تر برای شکر تصفیه شده می تواند به پیشگیری از پوکی استخوان کمک کند.

به گفته متخصصان سلامت، پوکی استخوان در زنان مسن شایع است. در واقع، در ایالات متحده، از هر چهار زن 65 سال و بالاتر، یک نفر پوکی استخوان دارد.

با این حال، زنان جوان نیز ممکن است به پوکی استخوان مبتلا شوند. مشکل پوکی استخوان این است که می تواند استخوان ها را نازک و شکننده کند، بنابراین هرکسی که آن را دارد در معرض خطر بالای شکستگی قرار می دهد.

علاوه بر افزودن ملاس انگور به میوه خشک غنی از کلسیم به رژیم غذایی، راه های دیگری نیز برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان وجود دارد.

آنها غذاهای غنی از ویتامین D می خورند (به بدن در جذب کلسیم کمک می کند)، در بیشتر روزهای هفته ورزش می کنند و سیگار را ترک می کنند.

کاهش فشار خون
افزایش فشار خون هر از گاهی طبیعی است. اگر استرس، خسته یا مضطرب هستید، اعداد ممکن است بیشتر از حد معمول باشد.

با این حال، اگر فشار خون شما همیشه بالاتر از 120/80 میلی متر جیوه (mmHg) باشد، داستان دیگری است.

پتاسیم در ملاس انگور وجود دارد. این ماده معدنی از دو طریق به کاهش فشار خون کمک می کند:

پتاسیم سدیم اضافی را از بدن دفع می کند.
پتاسیم دیواره رگ های خونی را تشویق می کند تا آرام شوند.
علاوه بر ملاس انگور، منابع غذایی دیگری نیز از پتاسیم وجود دارد. برخی از آنها موز، پرتقال، اسفناج و کلم بروکلی هستند.

برای اینکه فشار خون خود را در محدوده طبیعی نگه دارید، وزن اضافه خود را کاهش دهید، یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، دوز منظم خود را ورزش کنید، الکل را در حد اعتدال بنوشید، از سیگار کشیدن خودداری کنید و استرس را به حداقل برسانید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.