قیمت خرید شیره انگور یک کیلویی همدان با کیفیت درجه یک

شیره انگور از گذشته های دور به دلیل خواص زیاد و طمع خوب و شیرین بین مردم بسیار محبوب بوده است و به صورت خانگی و سنتی از آب انگور تهیه می شده است. امروزه به دلیل تقاضای بالا، این محصول به صورت صنعتی و کارخانه ای تولید می شود که همان مزه شیره انگور خانگی را می دهد و کاملا بهداشتی و استاندارد تهیه می شود. اما برای خرید عمده این محصول می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید. قیمت خرید شیره انگور همدان با کیفیت درجه یک و در بسته بندی های یک کیلویی از طریق این سایت، بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

قیمت خرید شیره انگور یک کیلویی همدان با کیفیت درجه یک

ویژگی های شیره انگور همدان

ویژگی های شیره انگور همداندر ایران بیش از صد نوع انگور کاشت و برداشت می شود اما هر نوع انگوری برای تولید شیره انگور استفاده نمی شود.

بلکه انگورهای خیلی شیرین و درشت که در هنگام رشد، درخت آن کمتر آبیاری شده باشد، مناسب شیره گرفتن است.

در استان های همدان، تبریز، گیلان و مازندران، ارومیه، اردبیل و حتی فارس نوع های از انگور که مناسب شیره است وجود دارد.

از ویژگی های شیره انگور همدان که آن را از شیره انگور ملایر متمایز می کند، مزه آن است که این نوع شیره شیرین تر است و نسبت به نوع ملایری شل تر و رنگ تیره تری دارد.

فرآیند تولید شیره انگور به صورت سنتی به گونه ای است که بعد از شستن انگور و له کردن آن، برای صاف کردن و جدا کردن تفاله از نوعی خاک سفید که از دل کوه به دست می آید، استفاده می کنند.

به کار گیری این نوع خاک از ایام قدیم مرسوم بوده است در این خاک، آهک وجود دارد که نشان دهنده قلیایی بودن خاک است و ضد باکتری است.

از مزیت استفاده از این خاک بخصوص، این است که باعث می شود آب انگور که خاصیت اسیدی دارد ترش نکند و طعمش حفظ شود.

بعد از صاف کردن آب انگور با استفاده از خاک سفید، آن را در دیگ های مخصوص که یا مسی و یا رویی است، می ریزند و روی آتش می گذارند و تا بجوشد و شخصی مرتب آن را هم می زند تا شیره انگور به دست آید و به غلظت کافی برسد. هر چقدر آب انگور  بیشتر جوشیده شود رنگ آن تیره تر می شود.

در روش مکانیزه و یا صنعتی بعد از شستن انگور و گرفتن آب انگور که به وسیله دستگاه انجام می شود. این آب انگور در دیگ های به شکل مخزن هستند، ریخته می شود و بصورت غیر مستقیم حرارت می بیند تا به غلظت لازم برسد و بعد در بطری های که از قبل شسته شده اند و آماده استفاده است ریخته می شوند. بر روی بطری ها نیز مشخصات شیره انگور، تاریخ تولید و انقضا و قیمت درج شده است. در روش صنعتی به دلیل استفاده از دستگاه ها و این که حرارت غیر مستقیم است رنگ شیره انگور روشن تر است و در تمام مراحل نظارت و کنترل کیفیت انجام می شود تا کیفیت لازم را داشته باشد.

بازار شیره انگور همدان در تهران کجاست؟

همانطور که می دانید در اکثر نقاط ایران که باغ های انگور وجود دارد و این میوه بهشتی، پر خاصیت و خوشمزه کاشت و برداشت می شود. شیره انگور نیز در کنار کشمش و دیگر محصولات انگور فرآوری می شود.

در مناطقی چون همدان، ساوه، اراک، شیراز و نیریز باغ های انگور بسیار اند. شهد آن یا شیره انگور نیز از قدیم الایام در این شهرها تهیه می شد تا در زمستان که هوا سرد است از عصاره انگور استفاده شود. اما هر نوع انگوری مناسب گرفتن عصاره و شیره نیست.

انگور باغ های همدان که بیشتر نوع گزنه و فخری است مناسب شیره انگور است که این محصول جز سوغات خوشمزه و پرطرفدار همدان است.

بازار شیره انگور در اکثر نقاط ایران بسیار داغ است مخصوصا در شهرهای سرد سیری و در فصل زمستان به عنوان صبحانه و یا میان وعده همراه شیر، فرنی، ارده و حتی به جای شکر در پخت کیک ها، استفاده می شود.

اما در بازار انواع شیره های میوه ها در تهران، انواع مختلف شیره انگور به اسم شیره انگور همدان به فروش می سد که گاهاً نوع درجه یک آن نیست و حتی تقلبی است، پس بهتر است در انتخاب این محصول به ویژگی ها و مشخصات روی بسته بندی توجه کرد.

در بازار انواع شیره انگور وجود دارند بعضا نوع تقلبی نیز وجود دارد پس بهتر است راه های تشخیص بهترین شیره انگور تولید شده را شناخت.

از مهمترین راه های شناخت شیره انگور مزه آن است که طعم انگور می دهد که به دلیل جوشانده شدن مزه شیرینی اش بیشتر است. اما برای خرید آن همیشه نمی توان مزه شیره انگور را تست کرد تا متوجه شد که این شیره اصل است و مواد افزودنی و شکر ندارد و یا این که ترش نباشد.

اما از ظاهر شیره انگور نیز می توان تشخیص داد در درجه اول  باید رنگش شفاف باشد و گل نداشته باشد و نباید شکرک بزند و همچنین رنگ آن باید بین عسلی تا خرمایی باشد.

ارزش غذایی شیره انگور

ارزش غذایی شیره انگورشیره انگور از زمان های گذشته از فرآوری آب انگور تهیه می شده است و با توجه به طبع گرم و تر آن برای اکثر افراد مفید و پرخاصیت است که در طب سنتی توصیه های فراوانی بر مصرف آن می شود که علاوه بر مصرف خوراکی، مصرف دارویی و درمانی  نیز داشته است.

این ماده غذایی مقوی سرشار از مواد مغذی و ویتامین ها است و فواید بسیاری دارد که بهتر است در رژیم های غذایی گنجانده شود.(مخصوصا برای کودکان و نوجوانان.)

شیره انگور همانند میوه انگور ارزش غذایی بالای دارد و دارای ویتامین آ، ث، ب، و مواد مغذی چون آهن، کلسیم، منیزیم و فسفر است. از فواید شیره انگور می توان گفت برای درمان و کمک به بهبود برخی از بیماری ها از جمله کم خونی و فقر آهن مفید است. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است چرا که دارای آنتی اکسیدان و اسید امینه های ضروری بدن است. شیره انگور برای کاهش و تسکین دردهای روماتیسمی نیز مفید است. هم چنین ضد افسردگی است.

شیره انگور مرغوب برای بهبود درد و زخم معده مفید است. این محصول به دلیل کالری بالا برای افرادی که از لاغری مفرط رنج می برند و یا کسانی به دلیل عمل جراجی، بدنشان ضعیف شده است، مفید است ولی مصرف آن برای افراد چاق و کم تحرک به دلیل کالری بالای آن توصیه نمی شود. لازم به ذکر است که به دلیل خواص فروانی که دارد، فروش شیره انگور در بازار پر رونق است.

قیمت روز بهترین شیره انگور تولید شده در کشور

قیمت شیره انگور به عوامل مختلفی بستگی دارد که متغیر نیز است، مثل قیمت خرید انگور، نوع تهیه آن که می تواند سنتی و خانگی باشد و یا این که مکانیزه و صنعتی باشد. (نوع خانگی به دلیل زحمت زیاد و حجم کم شیره معمولا گران تر از نوع صنعتی است که به سادگی از طریق دستگاه و در تیراژ بالا تولید می شود.) و نوع بسته بندی و حجم آن. هر چقدر بطری شیره انگور حجم بیشتری بگیرد، خوب مسلما گران تر است.

از دیگر عوامل موثر بر قیمت حمل و نقل و نوع عرضه است. قیمت شیره انگور در روز در واقع به این عوامل بستگی دارد.

برای خرید بهترین شیره انگور با قیمت مناسب می توانید از این وب سایت خریدی مطمئن داشته باشید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.