لیست قیمت شیره انگور همدان با بهترین کیفیت و تضمینی

قیمت شیره انگور همدان با بهترین کیفیت بستگی به نوع ظرف و بسته بندی آن و همچنین حجم شیره انگور دارد. شیره انگور یکی از بهترین مواد مغذی و سرشار از انرژی است که امروزه به طور قابل توجهی در طب سنتی و توسط متخصصان طب اسلامی به مصرف آن توصیه زیادی شده است. دوشاب، دبس نام های دیگر شیره انگور است که طبع گرم و تر دارد و سرشار از ویتامین های ضروری برای بدن می باشد. این ویتامین ها شامل ویتامین آ، ب و ث شده و تامین کننده نیاز های بدن می باشد. بهترین زمان مصرف شیره انگور فصول سرد سال است که سبب گرم شدن بدن و تسکین درد های مفاصل می شود.

لیست قیمت شیره انگور همدان با بهترین کیفیت و تضمینی

بهترین مارک شیره انگور

بهترین مارک شیره انگورانگور میوه ای است که در رنگ ها و اندازه های مختلف از تاکستان های مختلف کشور جمع آوری شده و به اشکال مختلف به فروش می رسد.

تولید کشمش، شیره انگور و فروش شیره انگور تازه بخشی از شیوه های فروش این کالاست. در این میان، شیره انگور فرصت استفاده از انگور را با خواصی بیشتر در فصول دیگر سال فراهم می آورد.

کسانی که از ضعف عمومی بدن رنج می برند یا مبتلا به کم خونی هستند می توانند شیره انگور را در برنامه و رژیم غذایی خود بگنجانند. مصرف این ماده غذایی به ویژه در وعده صبحانه به همراه ارده توصیه شده و بهترین زمان برای مصرف آن شناخته می شود. زیرا پس از صبحانه فعالیت های بدنی شروع شده و شیره انگور تامین کننده انرژی لازم برای انجام فعالیت های مختلف می باشد.

بهترین مارک شیره انگور از انگور تازه در فصل برداشت انگور تهیه شده و در ظروف مختلف بسته بندی شده و به فروش می رسد. تولید کننده شیره انگور با خرید انگور در مقادیر مورد نیاز به تولید شیره انگور می پردازند. شیره انگور به روش سنتی نیز در منازل قابل تهیه است که به ویژه در مناطق روستایی بیشتر رایج است.

شیره انگور از آب گرفتن و جوشاندن انگور به دست آمده که همراه آن نوعی خاک مخصوص نیز استفاده می شود که باید به میزان یک هشتم آب انگور باشد.

به این ترتیب شیره انگور طی چندین مرحله زمانی که به غلظت لازم رسید تولید می شود. در صورتی که خاک مخصوص تهیه شیره در دسترس نباشد می توان از شربت ذرت نیز به جای آن استفاده کرد.

آخرین مرحله تهیه شیره انگور بسته بندی آن است که در ظروف مختلف صورت می گیرد.

شیره انگور را در چه ظرفی نگهداری کنیم؟

شیره انگور در چندین مرحله قابل تولید است که به اختصار عبارتند از:

  • شستن، دانه کردن انگور ها،  آب گیری و صاف کردن، حرارت دادن آب انگور
  • افزودن خاک مخصوص پس از آن که در کناره های ظرف حباب ایجاد شد و هم زدن آن، جدا کردن کف های روی ظرف
  • کنار گذاشتن مخلوط حاصله به مدت ده الی دوازده ساعت و صاف کردن مجدد انگور پس از ته نشین شدن خاک آن
  • انتقال آب انگور از یک ظرف به ظرف دیگر تا جدا شدن کامل ناخالصی ها
  • جوشاندن آب انگور و به غلظت رساندن آن
  • سرد شدن و بسته بندی آن

آخرین مرحله در فرایند تهیه شیره انگور اصل بسته بندی آن است که ممکن است در ظروف مختلف صورت گیرد. اما بهترین ظروف برای نگهداری شیره انگور که سبب حفظ کیفیت آن می شود، ظروف شیشه ای است.

این ظروف گزینه مناسبی برای نگهداری مواد غذایی مانند شیره انگور هستند. زیرا هیچ تاثیری بر طعم و کیفیت بهترین شیره انگور نداشته و نگهدارنده کیفیت آن می باشند.

بنابراین پس از اتمام فرایند تولید انتخاب ظروف شیشه ای مناسب در حجم های مختلف بهترین گزینه ممکن برای نگهداری شیره انگور می باشد.

مشخصات اصلی شیره انگور همدان

مشخصات اصلی شیره انگور همدانشیره انگور یکی از شیره های پر استفاده و سنتی است که از زمان قدیم تاکنون مورد استفاده ایرانیان بوده و نزد آنها شناخته شده است.

در حقیقت در هر زمان مردم با توجه به خوراکی هایی که در اختیار داشتند، به تهیه اقلام و مواد غذایی مختلف مورد نیاز خود می پرداختند.

این امر سبب شده است تا دسترسی آسان به بهترین خوراکی ها و مواد غذایی پر خاصیت برای آنها میسر شود و شیره انگور نیز یکی از این تولیدات است که در قدیم به روش سنتی تهیه می شد.

اما امروزه این محصول علاوه بر امکان تهیه به صورت سنتی و قدیمی قابل تهیه در کارخانجات صنعتی نیز می باشد. شیره انگور به رنگ های سیاه و سفید تولید می شود که نوع انگور برداشت شده نقش به سزایی در رنگ شیره تهیه شده از آن ایفا می کند.

همدان یکی از استان هایی است که به دلیل دارا بودن تاکستان های انگور دارای مراکز تولید شیره نیز می باشد که ممکن است این تولید کنندگان خود باغداران بوده که در فصل برداشت انگور به این کار می پردازند.

دیگر این که برخی از تولید کنندگان با مراجعه به باغداران در فصل برداشت به خریداری انگور پرداخته و به شکل صنعتی در کارخانجات مربوطه به تهیه با کیفیت ترین شیره انگور می پردازند. برای خرید شیره انگور باید با تاریخ تولید و انقضا و همچین اصل بودن آن توجه نمود.

شیره انگور یکی از مناسب ترین مواد غذایی سرشار از ویتامین و مواد معدنی لازم برای بدن و یک منبع قوی برای تامین انرژی آن می باشد.

باکیفیت ترین شیره انگور ایران کجا تولید می شود؟

استان همدان یکی از قطب های تولید شیره انگور در کشور می باشد. در روستای مانیزان از توابع شهرستان ملایر در استان همدان هر ساله در فصل پاییز می توان شاهد مراسم شیره پزی بود.

انگوری که از مزارع و باغ ها جمع آوری می شود توسط دستان زحمت کش زن و مرد مانیزی آب گرفته شده و به شیره ای پر خاصیت تبدیل می شود که افزایش اطلاعات و آگاهی مردم در این مورد سبب شده است تا امروزه به طور گسترده ای از آن استفاده شود.

ما نیز آن را پایتخت و قطب تولید شیره انگور در ایران دانسته اند که در زمان تهیه این شیره در مانیزان می توان شاهد برگزاری جشنواره محصولات و فرآورده های مختلف مرتبط با انگور نیز می توان بود.

آب و هوای خوش این منطقه زبانزد خاص و عام است و در جشنواره برگزار شده در این ناحیه خانم ها با پوشیدن لباس های محلی آئین و رسوم مرتبط با این حرفه را برگزار می کنند.

در این ناحیه از کشور علاوه بر تولید شیره انگور از آب انگور برای تهیه شیرینی و شربت نیز استفاده می شود. قیمت شیره انگور در بازار بر اساس کیفیت آن قیمت گذاری می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.