میوه خشک نگین موجب از بین رفتن پوسیدگی دندان می شود

میوه خشک نگین مانند آلو خشک اثر محافظتی در برابر تنگی نفس، آسم و بیماری های قلبی دارد. به لطف فیبر غنی موجود در آن، روده ها را تمیز می کند. زغال اخته مانند یک میوه خشک معجزه آسا است، فواید آن بی شمار است. بلوبری آنزیم هایی را فعال می کند که از بدن در برابر سرطان محافظت می کنند.

قند خون را کاهش می دهد و متابولیسم روده را تنظیم می کند. گزارش شده است که خطر حمله قلبی را کاهش می دهد، خستگی چشم را برطرف می کند و از اختلالات بینایی ناشی از دیابت جلوگیری می کند.

مطالعات نشان داده است که 100 گرم زغال اخته حاوی 14 گرم کربوهیدرات، 0.6 گرم پروتئین، 0.3 گرم چربی، 13 میلی گرم ویتامین C، 100 واحد بین المللی ویتامین A و 58 کالری است. مطالعات نشان داده است که زغال اخته که حاوی سدیم نیست و سرشار از مواد معدنی و ویتامین است، برای سلامت انسان بسیار مفید است.

آهن موجود در کشمش به راحتی در بدن جذب می شود و تقریباً 35 درصد از آهن مورد نیاز روزانه را می توان تامین کرد. همچنین مطالعاتی وجود دارد که نشان می دهد برای بیماری های کلیوی و کبدی مفید است. همچنین به دلیل داشتن ویتامین B برای فراموشی مفید است.

خرمای خشک یکی از قدیمی ترین گونه های گیاهی است که توسط بشر کشت می شود. آهن موجود در خرما سنتز هموگلوبین را در گلبول های قرمز خون کنترل می کند و از کم خونی به ویژه در دوران بارداری جلوگیری می کند و تعادل گلبول های قرمز خون را که برای رشد کودک حیاتی است، تضمین می کند.

کلسیم و فسفات موجود در خرما عناصر بسیار مهمی برای تشکیل اسکلتی و متعادل کردن ساختار استخوانی بدن هستند. دانشمندان خاطرنشان کرده اند که مواد مفید موجود در این میوه ها که در صورت مصرف منظم خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد، بیشتر در پوسته آنها یافت می شود.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.