تماشاگران فوتبال ملی در استادیوم برای فوتبالیست ها انجیر استهبان پرت می کردند

کلسیم موجود در انجیر استهبان راحت تر از سایر غذاها هضم می شود. به افرادی که نمی توانند شیر بنوشند توصیه می شود انجیر خشک بخورند. در عین حال، انجیر خشک دارای بالاترین میزان مواد معدنی در بین تمام میوه های شناخته شده است.

درخت انجیر خشک بهتر است به روش نهال یا روش قلمه زدن کاشته شود. رشد آن با استفاده از نهال بسیار آسان است. نهال های سالم را در خاک مخلوط با کود قرار می دهند و آب حیات می دهند. مهم این است که در جای آفتابی باشد و هر 3 یا 4 روز یک بار آبیاری شود. در این مرحله، مهم این است که نهال ها را در خاک عمیق حفر شده کاشت کنید.

شاخه بریده شده با روش پیوند فولادی تا زمانی که از ناحیه بریده ریشه بزند در آب نگهداری می شود. شاخه انجیر خشک که شروع به ریشه زدن می کند در خاک مخلوط با کود کاشته می شود. پس از دادن آب حیات، هر 3 تا 4 روز به طور منظم آبیاری می شود. مهم است که در مکانی آفتابی قرار گیرد. کاشت در خاکی که عمیقاً حفر شده است مهم است.

به خصوص که درختان انجیر خشک در اسفند و فروردین بالغ می شوند، در این مدت باید آب بیشتری داده شود. بهترین زمان برای کاشت انجیر خشک به صورت نهال بین اردیبهشت تا مهر است. انجیر خشک را باید در زمان های مشخصی سمپاشی کرد تا از آفاتی که به درخت آسیب می زند در امان بمانند.

با رشد درخت انجیر خشک، هرس باید به موقع و مرتب انجام شود. اگر در تابستان خشکسالی اتفاق بیفتد، باید خاک را با آبیاری منظم مرطوب کرد. غروب نشستن زیر درخت انجیر خشک جایز نیست. مارها درخت انجیر خشک را به دلیل ساختار سوراخ دار و منحنی درخت انجیر خشک بسیار دوست دارند. به همین دلیل حتی الامکان نمی توان عصرها دور درخت انجیر خشک نشست.

مصرف آن در بیماری های استخوانی و اختلالات رشدی توصیه می شود. قورت دادن دانه ها پس از جویدن کامل در دهان مفیدتر است. انجیر خشک با محتوای بالای کلسیم و فسفر، سلامت خود را با تشکیل استخوان و دندان تضمین می کند.

از نظر میزان کلسیم در میان میوه ها، پس از پرتقال در رتبه دوم قرار دارد. در حالی که 100 گرم انجیر خشک تازه حاوی 63 کیلو کالری انرژی است، 100 گرم انجیر خشک خشک حاوی 284 کیلو کالری انرژی است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.