حلوا با شیره انگور ارومیه

همان گونه که مستحضرید، شیره انگور، از موارد غذایی بسیار پرکاربرد، پرخاصیت، پرمصرف و پرفروش است که جهت تهیه حلوا از آن استفاده های زیادی می شود به طوری که شیره انگور ارومیه، از محصولات مرغوب و صادراتی کشور محسوب می شود که بسیار شیرین، خوشمزه و خوش طعم و نیز جهت استفاده به عنوان میان وعده در صبح و عصر می توان از آن استفاده کرد که امروزه مشتریان زیادی از داخل و خارج کشور را به خود اختصاص داده است.

حلوا با شیره انگور ارومیه

شیره انگور چگونه درست میشود

شیره انگور چگونه درست میشود

انگور، از مغذی ترین و خوشمزه ترین میوه ها در دنیاست و جزو میوه های بهشتی به حساب می آید که اسم آن بارها در قرآن آورده شده است. این میوه انواع مختلف دارد، که با تنوع رنگ های سبز، زرد، طلایی، قرمز و سیاه در کشور با کیفیت بالا تولید شده و همچنین قیمت شیره انگور مناسب بوده است و به دلیل قیمت خوبی که دارد در بازار عرضه می شود که دوستداران زیادی دارند.

بنابراین جهت تولید شیره انگور، از انگور کاملا تازه، سالم و رسیده انتخاب می شود که طی فرایند های مختلف به دو روش سنتی و صنعتی تولید و جهت مصرف در بازار عرضه می شوند که امروزه از محبوبیت زیادی بین طرفداران خاص خود برخوردار می باشند.

شیره انگور، در قدیم به صورت کاملا دستی و با امکانات ابتدایی درست می شد اما امروزه دستگاه ها و کارگاه های مکانیزه کار را راحت تر کرده اند با این که در برخی مناطق کشور از جمله روستاها، هنوز هم از روش دستی جهت تولید شیره انگور استفاده می کنند که این کار با استفاده از دیگ مسی بزرگ، همراه با وسایل مورد نیاز دیگر بر روی آتش و جوشاندن آب انگور به شیره تبدیل می شود.

در روش سنتی برای تهيه شيره انگور، ابتدا بايد انگورهای برداشت شده را کامل شستشو داد و سپس آن را به وسیله دست خرد يا له کرده و در ديگ های بزرگ ريخته و سپس بيشتر از سطح انگور آب ريخته و روی شعله ملایم گذاشته تا آب به جوش بياييد، در اين حالت بايد دقت داشت اگر انگورها پخت و کامل له شد و شيره آن خارج شد لازم است که شعله خاموش شود و سپس اين مواد را از صافی رد کرد تا شیره خالص ما به دست آید.

تغلیظ شیره انگور نباید زیاد بالا باشد تا به راحتی از صافی رد شود و همين طور نباید خیلی هم کم باشد تا مزه آن آبکی شود به همين سبب می توان در مقدار جوشيدن آن دقت داشت تا آب به اندازه کافی بخار شود تا شيره غلیظ یا آبکی نباشد.

پس از اين مرحله مي توان دوباره شيره را روی حرارت گذاشت تا غلظت آن به حد نرمال برسد و حالت کش سان به خود بگيرد و حالتی شبيه به عسل به خود بگیرد و تفاله های انگور هم خوراک دام و احشام می شود.

در تهيه شيره انگور يکی از مهمترین مراحل، انتخاب مناسب انگورمی باشد که در مرحله رسيدگی باشد، کال یا خراب نباشد تا شيره ما خراب شود.

در روش صنعتی هم انتخاب انگور مهم است و يکی از اصول اوليه آن است به همين جهت افرادی که کارگاه تهیه شیره دارند باغ های خاصی مد نظر دارند و از آن ها انگورر تهيه می کنند تا شیره ناب و خوبی به دست آورند.

در تهیه شیره به صورت صنعتی امکان این که به شيره شکر اضافه شود کمتر است، در تهيه اين نوع شيره دست درگيری کمتری دارد و این باعث جلوگیری از شیوع بیماری ها و عفونت ها می شود و کاملا با دستگاه های مکانيزه انجام می گیرد. شیره انگور دارای انرژی زایی بسیار می باشد و حتی در درمان بیماری هایی مانند: سرخک و آبله کمک بسيار می کند، شیره انگور همچنين مجاری تنفسی را بهبود می بخشد و باعث کاهش حرارت بدن می شود.

شیره انگور ضرر دارد

شیره انگور ضرر دارد

از آن جایی که شیره انگور، دارای طبیعت گرم و تر می باشد مصرف آن برای افرادی که دارای مزاج گرم هستند ممکن است عوارضی به وجود آورد که شامل: غلیظ شدن صفرا، بالا رفتن حرارت بدن، سرد درد شدن، جوش زدن پوست صورت و بدن، شود که برای درمان آن بهتر است از میوه های تازه که طبیعت سرد دارند استفاده شود و بهتر است با مقدار کمی مصرف شود.

همچنین به دلیل این که شیره انگور دارای قند طبیعی بالا می باشد برای افرادی که دچار ناراحتی قند و دیابت هستند با توصیه پزشک مصرف و یا کمتر مصرف شود.

حلوای کدو حلوایی با شیره انگور

حلوای کدو حلوایی با شیره انگور

امروزه یکی از انواع دسرهای بسیار خوشمزه و سنتی در فصل زمستان، دسر کدو حلوایی است که با شیره انگور درست می شود که برای درست کردن این دسر ابتدا، کدو حلوایی را پوست کنده و به شکل مکعبی و در اندازه های دلخواه برش می زنیم. سپس آن ها را شسته و همراه با شکر به صورت ورقه ورقه داخل قابلمه می چینیم و می گذاریم تا آب کدوها به جوش بیاید. بعد از این مرحله نیز، چوب دارچین و میخک را اضافه کرده و صبر می کنیم تا کدوها حدود ۲۰ دقیقه با حرارت متوسط بجوشد و پخته شود.

دقت داشته باشید که در حین پخت کدوها را با قاشق هم نزنید، چون باعث می شود کدوها له شود. همچنین بعد از پختن و نرم شدن کدوها، تقریبا در 5 دقیقه آخر پخت، شیره انگور را اضافه کرده و حرارت را کمی زیاد می کنیم تا شیره انگور بجوشد و به خورد کدوها برود

سپس زمانی که شیره انگور جوشید و آب کدوها کمی کشیده شد، حرارت را خاموش می کنیم. فقط سعی کنید کمی از شیره دسر داخل قابلمه باقی بماند. کدوها را به آرامی داخل ظرف مناسب می چینیم و با گردو یا هر مغز دلخواه دیگر تزیین می کنیم و مقداری از شیره دسر را هم روی کدوها می ریزیم و به صورت گرم نوش جان می کنید.

شیره انگور عسلی ملایر

شیره انگور عسلی ملایر

شیره انگور عسلی ملایر، از جمله انواع شیره های مرغوب و صادراتی کشور است که با استفاده از انگور کاملا تازه، رسیده، ارگانیک و بسیار شیرین و خوشمزه درست می شود که همان طور که از نامش پیداست به رنگ عسلی و با کیفیت بالا در تنوع بسته بندی های کاملا استاندارد و بهداشتی با قیمت مناسب راهی بازار صادرات می گردد که امروزه با ارزآوری و سود زیادی که در فروش محصول داشته توانسته به رونق اقتصادی کشور کمک بزرگی نماید.

شیره انگور زرد ملایر، از مغذی ترین میوه های موجود است که یکی از فرآورده های حاصل از آن شیره می باشد. فروش شیره انگور ملایر، به صورت کلی و با نازل ترین قیمت برای همه مشتریان در سراسر کشور امکان پذیر است.

این محصول غذایی ارزشمند، دارای طعم منحصر به فرد می باشد که در فصول سرد سال از آن استفاده های زیادی می شود و نیز بسیار خوشمزه و مقوی می باشد که با خوردن روزانه مقدار کمی از آن می توان به سلامت بدن کمک زیادی کرد.

شیره انگور در نقاط مختلف ایران از جمله: همدان، ارومیه، مشهد، کاشمر، قزوین، اردبیل، تبریز و دیگر شهرهای ایران، از رونق تولیدی زیادی برخوردار می باشد که در خالص ترین انواع با برند های تولیدی معتبر تولید فوق العاده بالایی دارند. به گونه ای که شیره انگور ملایر واقع در استان همدان، در انواع صد در صد طبیعی تولید بی نظیر تری داشته و روز به روز نیز بر میزان تولید هر چه بیشتر آن افزوده می گردد که امروزه با تقاضای خرید از سوی کشورهای مختلف برخوردار بوده و توانسته نیاز این کشورها را تا حدودی فراهم آورد و بر رونق اقتصادی کشور بیفزاید.

شیره های طبیعی انگور در ایران طرفداران بسیار زیادی داشته که از معروف ترین نوع شیره می توان به شیره انگور عسلی ملایر اشاره کرد که نظر خریداران مختلف و بسیار زیادی را به خود جلب کرده است.

امروزه شیره فوق در تمامی نقاط ایران از میزان عرضه و خرید و فروش چشمگیری برخوردار می باشد که خرید شیره انگور نیز با توجه به خالص بودن و طبیعی بودن محصول بسیار بالا می باشد و افراد زیادی آن را به شکل عمده و مستقیم خریداری کرده و از آن استفاده می کنند.

برای خرید و تهیه این نوع شیره می توانید از معتبر ترین مراکز خرید و فروش اقدام به خرید آن نمایید تا اصلی ترین نوع محصول را خریداری کنید و از مصرف آن با کیفیت ویژه بهره مند گردید.

ضمنا شیره انگور مرغوب در تمامی نقاط جهان تولید شده و هر کدام از آنها دارای بسته بندی های مختلفی هستند. در واقع محصول فوق پس از تولید شدن به صورت کاملا اصولی بسته بندی شده و با استاندارد معتبری به بازار عرضه می گردند.

همچنین نگهداری شیره انگور ملایر، نیازمند دقت و توجه بسیاری می باشد و باید در این بسته بندی ها آن را به گونه ای نگهداری کرد تا محصول از بین نرود و بتوان به مدت طولانی از آن استفاده کرد.

این محصول بهتر است که در بسته بندی های شیشه ای قرار گیرد و در این بسته بندی ها نیز به صورت سر بسته در محیط و دمای مناسب یخچال نگهداری شود.

البته نگهداری آنها در یخچال موجب حفظ کیفیت و ماندگاری بسیار بالای شیره می شود و می توان به هنگام نیاز سالم ترین و طبیعی ترین نوع شیره را مصرف کرده و از مصرف آن لذت کافی برد.

شیره انگور تقلبی

شیره انگور تقلبی

تشخیص بهترین شیره انگور با توجه به رنگ آن، طعم و مزه کردن آن به دست می آید و افراد با تجربه به راحتی می توانند تشخیص دهند، شیره انگور باید طعم خود انگور را حفظ کرده باشد و همچنین بايد دقت کرد مزه شکر در شيره حس نشود که نشان می دهد به شيره ما شکر اضافه شده است.

شیره انگور باید در جای خنک و تاریک قرار گیرد و در ظروف درب دار شیشه ای نگهداری شود ولی نياز نيست لزوما در يخچال نگهداری شود و همين که دور از آفتاب باشد کافی است.

اگر به روش درست تهیه شود همه خواص انگور را حفظ خواهد کرد که از آن جمله می توان به وجود انواع ویتامین ها، مواد معدنی و نیز قندها اشاره کرد، همچنین می توان به درمان بيماری های يبوست، اسهال، بواسير، بيخوابی، کم خونی و کم خوابی اشاره داشت. با شیره انگور می توان شربت انگور هم درست کرد که بسيار خوشمزه و مقوی می باشد و می توان آن را به عنوان یک نوشیدنی خنک در تابستان مصرف کرد.

شیره انگور برای نوزاد 11 ماهه

شیره انگور برای نوزاد 11 ماهه

شیره انگور برای نوزادان 11 ماهه، با توجه به خواص منحصر به فردی که دارد می تواند بسیار تاثیر گذار باشد که خوردن آن طبق توصیه های پزشکی در این ماه هیچ گونه آسیبی به بدن کودک نمی رساند بلکه می تواند با توجه به مواد معدنی بسیاری که در خود مانند: کلسیم، آهن، فسفر، فیبر، مس، روی، منگنز، پتاسیم، منیزیم و … دارد نیاز کلی بدن کودک را فراهم آورد البته در صورتی که به مقدار لازم باشد.

با این وجود با توجه به مواد مغذی که در شیره انگور نام برده شد می تواند به درمان کم خونی، بیخوابی و استرس، استخوان بندی کودک، گرم کردن معده کودک و هضم سریع و راحت غذا، پرخاشگری کودک و دیگر درمان های کودک کمک فراوانی می کند.

خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی

خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی

امروزه از شیره انگور به دلیل طبع گرم و نیز خواص بسیار زیادی که دارد در طب سنتی استفاده های زیادی می شود که به عنوان یک ماده غذایی صد درصد طبیعی توانسته به درمان انواع بیماری ها کمک شایانی نماید.

بنابراین از خواص ارده و شیره انگور در طب سنتی به فراوانی یاد شده به طوری که هر کدام از این محصولات غذایی ارده و شیره به تنهایی از خواص بی نظیری برخوردار می باشند که مخلوط و ترکیب خاص این دو ماده با ارزش در تضمین سلامت بدن انسان بسیار تاثیر گذار می باشند که مشتریان زیادی را متوجه خود ساخته اند.

با این وجود ترکیب این دو ماده غذایی با یکدیگر می تواند به درمان و رفع ناراحتی های گوارشی، یبوست، هضم سریع غذا، ناراحتی های قلبی، فشار خون، دردهای عضلانی، کم خونی، رفع بی خوابی، تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن، تقویت حافظه و مغز، تقویت سیستم عصبی بدن و دیگر درمان ها بسیار مفید و موثر واقع شود.

شیره انگور، برای سلامت قلب بسیار مفید و مناسب است. انگور به عنوان یک منبع غنی از پتاسیم سطح فشار خون را پایین می آورد و به کنترل آن می پردازد، در نتیجه از سکته های قلبی جلوگیری می کند.

همچنین کاهش کلسترول خون، از دیگر فوایدی است که استفاده از این شیره را ضروری می کند و افرادی که از لاغری خود رنج می برند می توانند با استفاده از این شیره وزن خود را بالا ببرند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.