قیمت روز شیره انگور شهدیس در کارخانه تولید

شیره ها از بهترین و کاملترین خوراکی هایی هستند که به طور معمول و در وعده ی صبحانه، مصرف می شوند، از همه ی میوه های آبدار و شیرین، می توان شیره تهیه کرد. شیره انگور از مهمترین و مقوی ترین نوع  شهدها  است که در کشور ایران به روش سنتی و صنعتی تولید و مصرف می شود. شرکت شهدیس یکی از تولیدکنندگان مطرح این محصول در کشور است. قیمت روز شیره انگور شهدیس، براساس قیمت مواد اولیه و نوع عرضه ی آن متفاوت است.

قیمت روز شیره انگور شهدیس در کارخانه تولید

انواع شیره میوه

انواع شیره میوهشیره یا شهد میوه از میوه های گوناگون تولید می شود. این میوه ها پس از چیده شدن به کارخانه های تولیدی حمل می شود، در این کارخانه ها، پس از شستشو و جدا کردن میوه های معیوب، از بهترین و سالم ترین این میوه ها طی فرآیند تولید، شیره هایی با کیفیت عالی تولید می شود.

از انواع شهد های موجود می توان به شیره انگور، توت، سیب، انجیر و خرما اشاره کرد. انواع دیگری از شیره ها نیز از مخلوط کردن چند نوع از این میوه ها، تولید می شوند و خواص فوق العاده ای دارند.

از زمانهای بسیار دور، تولید شیره انگور در منازل و در فصل برداشت انگور، توسط خانم های خانه دار، صورت می گرفت و این کار بسیار زمان بر و خسته کننده بود. مراحل تولید شیره ی انگور به روش سنتی و صنعتی تقریباً یکسان است و تنها تفاوت آنها در این است که در کارخانه ها از دیگ های تحت خلأ استفاده می‌کنند که باعث سرعت دهی به عمل تغلیظ آب میوه و تبدیل آن به شیره می شود.

در روش سنتی به دلیل اینکه این کار با حرارت بالایی انجام می شود، بخشی از مواد مغذی موجود در شیره از بین می رود و رنگ محصول نهایی نیز تیره تر می‌شود. شیره های انگور صنعتی روشن تر هستند و ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آنها، همچنان حفظ شده است.

به طور کلی شیره های میوه به دلیل اینکه قند بسیار بالایی دارند و رطوبت موجود در آنها بسیار ناچیز است، فاسد نمی شوند و می توان آنها را در جای خشک و خنک و دور از تابش مستقیم خورشید نگهداری کرد و نیازی به یخچال ندارند.

شاید یکی از دلایل مهم تولید انواع شیره میوه آن است که بتوان از خواص بی نظیر میوه ها در فصل های دیگری که این میوه ها وجود ندارند، استفاده کرد.

بازار فروش شیره انگور شهدیس

کشور ایران دارای بهترین باغ های انگور می باشد. شهر های مختلفی مانند: ملایر، کرمان، بندرعباس، خراسان، زاهدان، کرمان، زابل و کرمانشاه، از مراکز مهم کاشت و تولید انگور های مرغوب و باکیفیت هستند.

شیره انگور همانند میوه ی آن دارای مقادیر بالایی از ویتامین ها و مواد معدنی مفید می باشد. خواص بی نظیر این محصول باعث شده تا اقشار مختلف مردم، در رده های سنی مختلف، از این ماده ی مغذی استفاده کنند.

از مهم ترین خواص این شیره می توان به خون سازی، تقویت بنیه، جوان سازی پوست، افزایش حجم عضلات و درمان بیماری هایی مانند یرقان، افسردگی، التهاب حلق، مشکلات روده و … اشاره کرد.

انگور هایی که برای تهیه ی شیره، استفاده می شوند، در کیفیت و رنگ محصول نهایی، تأثیر بسزایی دارد. شیره های انگور به دو صورت قرمز و سفید دیده می‌شوند که نوع قرمز آن از انگورهای قرمز و ارغوانی تیره، تولید می شود و برای تهیه ی نوع سفید نیز، از انگورهای سفید استفاده می کنند.

شرکت شهدیس با استفاده از بهترین مواد اولیه و به کارگیری دستگاه های مجهز و پیشرفته و با رعایت استانداردهای تولید، مرغوبترین شیره ی انگور را تولید و وارد بازارهای فروش می کند. این شرکت یکی از برندهای مطرح تولید انواع شیره است و بازار فروش شیره انگور این شرکت در مراکز داخلی و خارجی کشور، دارای رونق خوبی می باشد.

بسته بندی های شیره انگور برند شهدیس

بسته بندی های شیره انگور برند شهدیسعصاره های تولید شده توسط کارخانه های شهدیس با بهترین کیفیت و در بسته بندی های زیبا و شکیل، وارد بازار مصرف می شوند و در بین مصرف کنندگان محصولات ارگانیک و طبیعی، طرفداران زیادی دارد.

شیره انگور شهدیس، دارای طعم و بوی طبیعی است و به دلیل تولید با روشهای اصولی و استاندارد، خواص بی نظیر خود را حفظ کرده و دارای مقادیر بالای از کلسیم، منیزیم و مواد معدنی مفید دیگر می باشد که باعث تقویت استخوان ها شده و در رفع کم خونی بسیار مؤثر است.

غلظت شیره انگور کمی از عسل رقیق تر می باشد و کسانی که به طور مستمر از این فرآورده استفاده می کنند، می توانند به راحتی شیره انگور اصل را تشخیص دهند.

توجه به برند شرکت تولیدکننده، نوع بسته بندی و داشتن نشان های استاندارد لازم از وزارت بهداشت و صنایع غذایی، می تواند به شناسایی محصول اصل کمک کند. البته ذکر این نکته مهم است که به دلیل تنوع بالای مناطقی که انگور در آن کشت می شود و تفاوت نوع انگورهای هر منطقه، ممکن است شیره‌های انگور کمی از لحاظ طعم و رنگ با هم متفاوت باشند.

در کشور ایران نزدیک به ۱۰۰ نوع انگور وجود دارد، البته همه انگور ها مناسب عملیات عصاره گیری نمی باشند و قسمتی از این انگورها برای تهیه ی کشمش استفاده می شوند. انگورهای دانه درشتی که در شرایط دیم رشد کرده باشند وارد چرخه ی تولید شیره می شوند. این فرآورده به دلیل ارزش غذایی بالا، در پخت نان های محلی، حلوا، فرنی و .. استفاده می شود. برای خرید شیره انگور می توانید به مراکزهای معتبر مانند عطاری سر بزنید و محصول مورد نظر خود را دریافت نمایید.

بهترین زمان مصرف شیره انگور

به دلیل اهمیت مصرف محصولات طبیعی، امروزه شیره ی میوه ها علاوه بر مصارف خانگی، در بعضی از صنایع غذایی نیز جایگزین شکر و سایر مواد اولیه مضر شده اند.

کوکی ها، کلوچه ها و بیسکویت هایی که در تولید آنها از شیره های انگور، توت و انجیر استفاده شده است، از لحاظ سلامت و ارزش تغذیه ای در سطح بالاتری قرار دارند و از فروش بالاتری برخوردارند.

مصرف شیره ی انگور در وعده صبحانه همراه با خامه، ارده و فرنی، یک خوراکی مقوی به شمار می رود و برای کودکان و دانش آموزان بسیار مفید است و از بی حالی و کسالت آنان در طول روز و در کلاس درس جلوگیری می کند.

بهترین زمان مصرف شیره انگور به دلیل طبیعت گرم این محصول، در فصل های پاییز و زمستان است. کارخانجات مختلفی در کشور ایران مانند شرکت شهدیس، از تولیدکنندگان این محصول هستند و شیره انگور بسته بندی را در حجم های گوناگون تولید و علاوه بر تأمین نیاز داخلی، این عصاره ها را به کشورهای دیگر نیز صادر می کنند.

قیمت شیره انگور شهدیس، براساس قیمت مواد اولیه، نحوه ی فروش و نوع بسته بندی (که ممکن است در بسته بندی های کوچک ۴۰۰ گرمی یا ۹۰۰ گرمی و یا در بسته های گالنی باشد)، متفاوت است. این کارخانه محصولات خود را به کشورهایی مانند عراق، افغانستان، روسیه، امارات و … صادر می کند.

محصولات سنتی ایرانی به دلیل مرغوبیت و کیفیت ویژه، طرفداران زیادی در بازارهای جهانی دارند.

2

  1. حالا من شیره انگور رو با آب خنک قاطی میکنم و سر سفره به جای هر نوشیدنی ای قرار میدم
    هم مقویه و هم ضرر نوشابه رو نداره

  2. ازاونجایی که این شیره انگورخون ساز هست برای دخترا مفیده و واقعا خواص پزشکی زیادی داره
    پیشنهاد میکنم بخرید و استفاده کنید

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.