وجود چوب بیلیارد سه تیکه در خانه کودکان را نابغه می کند

شکل‌های مختلف بازی معمولاً در گروه‌های خاصی از کشورها یا مناطق جهان انجام می‌شود، اگرچه بسیاری از بازی‌ها از بسیاری از مرزهای ملی عبور می‌کنند. بازی بیلیارد به همراه چوب بیلیارد سه تیکه آن کاروم هنوز هم عمدتاً در فرانسه و سایر کشورهای اروپایی و تا حدی در ایالات متحده انجام می شود و بازیکنان زیادی در ژاپن، اندونزی، فیلیپین، تایوان و کره جنوبی و در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی، آفریقا دارد.

بازی بیلیارد انگلیسی بیشترین محبوبیت را در بریتانیا و کشورهای امپراتوری سابق دارد. بازی بیلیارد جیبی یا استخر که از شش دهانه جیب بزرگ استفاده می‌کند، اساساً بازی‌ای است که در قاره‌های آمریکا انجام می‌شود و در سال‌های اخیر در ژاپن نیز بازی می‌شود. بازی اسنوکر در درجه اول بریتانیایی است و تا حدودی در قاره آمریکا بازی می شود.

بیلیارد کاروم روی میز معمولاً به ابعاد 5 در 10 فوت (1.5 در 3 متر) یا 4.5 در 9 فوت (1.4 در 2.7 متر) بازی می شود. جیب نداره بازی با سه توپ، دو توپ سفید و یک توپ قرمز انجام می شود که یکی از توپ های سفید دارای یک نقطه یا نقطه قرمز کوچک است تا آن را متمایز کند.

یکی از توپ های سفید (ساده یا نقطه ای) به عنوان توپ نشانه برای هر بازیکن عمل می کند، توپ قرمز و سایر توپ های سفید به عنوان توپ های شی او عمل می کنند. در بازی، هدف این است که توپ کیو را به گونه ای نوازش کنیم که به دو توپ شی متوالی برخورد کند و یک کاروم یا بیلیارد به ثمر برساند که یک امتیاز به حساب می آید.

در بازی‌های مختلفی که بیلیارد سه بالشتکی نامیده می‌شود، توپ کیو باید سه بار یا بیشتر به یک بالشتک یا بالشتک‌ها دست بزند تا کاروم کامل شود. به ثمر رساندن کاروم نیز به بازیکن حق یک شوت دیگر را می دهد و نوبت یا اینینگ او تا زمانی که نوبت به حریف می رسد ادامه می یابد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.