خرید و فروش شیره انگور طبیعی و صنعتی در سال ۹۸

خرید و فروش شیره انگور در بازارهای داخل کشور از اهمیت زیادی برخوردار است. شیره انگور اصل با خواص شگفت انگیزی که دارد بیش از پیش مورد توجه مصرف کنندگان داخلی و خارجی قرار گرفته است.اما علاوه بر آشنایی با خواص شگفت انگیز شیره انگور باید نحوه ی تشخیص شیره انگور از شیره خرما نیز آموزش داده شود.یک موضوع دیگر که حتما باید به آن توجه شود نحوه ی درست کردن شیره انگور طبیعی است که باید کاملا بهداشتی باشد و موارد بهداشتی در تک تک مراحل تهیه و بسته بندی آن رعایت شده باشد.قیمت شیره انگور طبیعی در بازار داخلی از یک شهر به شهر دیگر متغیر است و با توجه به کیفیت و بسیاری از عوامل دیگر تعیین می شود.

خرید و فروش شیره انگور طبیعی و صنعتی در سال 98

تشخیص شیره انگور از شیره خرما

تشخیص شیره انگور از شیره خرمابرای تشخیص شیره انگور از شیره خرما روشی صددرصد تضمینی وجود ندارد.

یکی از روش هایی که نیاز به تجربه و چندین سال سابقه دارد تشخیص طعم و بوی شیره انگور است همان طور که می دانید شیره انگور از انگور ساخته می شود و در مراحل پخت و آماده سازی آن طعم و بوی انگور همچنان احساس می شود پس یکی از راه های تشخیص شیره انگور اصل از شیره خرما طعم و بوی آن است. همانطور که اشاره شد این روش نیاز به تجربه دارد پس برای افرادی که هیچ تجربه ای ندارند ممکن است تشخیص طعم و بوی شیره انگور سخت و یا حتی غیر ممکن باشد. برای خرید شیره انگور می توانید به فروشگاه های بزرگ و عطاری های معتبر سر بزنید و آن را  خریداری نمایید.

یکی دیگر از راه های تشخیص شیره انگور از شیره خرما رنگ آن است. رنگ شیره انگور مرغوب قهوه ای یا عسلی متمایل به خرمایی است ولی در مورد شیره انگور سفید این روش تشخیص کاربردی نیست.

بعضی افراد غلظت شیره انگور را نیز از معیارهای تشخیص شیره انگور می دانند ولی غلظت شیره تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که از این عوامل می توان به مواردی مانند مدت زمان ماندن در یک محل،قرار گرفتن در مقابل آفتاب و حتی درجه سردی و گرمی محیط نگهداری آن اشاره کرد.پس این روش یک روش کاربردی نیست.

روش بعدی که به عنوان دقیق ترین روش معرفی شده است آزمایش است مقداری از شیره را به آزمایشگاه های مواد غذای برده و به این روش شیره انگور  از شیره خرما تشخیص داده می شود.

بهتر است که شیره را از بازار ها و اشخاص معتبر تهیه کنید .

قیمت شیره انگور اصل در بازار چقدر است؟

همانطور که قبلا نیز اشاره کردیم قیمت شیره انگور در بازار شیره انگور به عوامل مختلفی بستگی دارد و بین بیست تا سی و پنج هزار تومان  بسته به عوامل مختلف متغیر است. قابل ذکر است که اگر قیمت شیره از این مقدار کمتر باشد جای شک است که آیا شیره اصل است یا نه و یا در مراحل تولید و بسته بندی شدن آن شک ایجاد می شود که آیا بهداشتی بوده است یا نه.

البته به این نکته نیز باید اشاره شود که در کشور عزیز ما تولید شیره انگور در شهرهای مختلفی انجام می شود برای مثال شهرهای ملایر،بناب و سردشت از جمله شهرهایی هستند که به خاطر شیره انگور خود مشهور هستند. پس باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که قیمت شیره انگور به محبوبیت و کیفیت شیره انگور شهر مورد نظر نیز بستگی دارد .

طرز تهیه شیره انگور طبیعی و کاملا بهداشتی

طرز تهیه شیره انگور طبیعی و کاملا بهداشتیبرای تهیه ی شیره انگور اصل دو روش وجود دارد که تفاوت این دو روش در اضافه کردن یا عدم اضافه کردن خاک سفید است:

۱.روش اول :با استفاده  از خاک سفید:

مرحله اول: اول از همه انگورها را شسته و دانه می کنند و سپس آن ها را له می کنند و از صافی عبور می دهند تا تفاله ی و مواد اضاغی آن گرفته شود.

مرحله دوم:آب انگور خالص را روی حرارت می گذارند و زمانی که شروع به تشکیل حباب کرد خاک سفید را کم کم به آن اضافه می کنند و مرتبا کف هایی که روی آن ایجاد می شود را از روی آن برمی دارند.

مرحله سوم :وقتی که کف ها از روی آن برداشته شد آن را از روی حرارت برمی دارند تا خاک سفید آن ته نشین شود که این مرحله ۱۰ تا ۱۲ ساعت طول می کشد.

مرحله چهارم:شیره را از داخل ظرف به ظرف دیگری منتقل می کنند تا خاک سفیدی که ته نشین شده است و ناخالصی ها جدا شوند.

مرحله پنجم:آب انگور خالص را روی حرارت متوسط می گذارند تا بجوشد و اگر کف کرد کف را از روی آن برمی دارند.و می گذارند بجوشد تا به غلظت مورد نظر برسد.

۲.روش دوم:بدون استفاده از خاک سفید:

مرحله اول:اول از همه همانند روش اول انگور ها را می شویند و آن ها را دانه کرده و آن را روی حرارت می گذارند تا انگورها شروع به ترکیدن کردند آن ها را از روی حرارت برمی دارند.

مرحله دوم:انگورها را از صافی رد می کنند و آب آن را می گیرند و سپس آب انگور را روی حرارت قرار می دهند تا با حرارت ملایم به آرامی بجوشد. سپس شکر و شربت ذرت را به آن اضافه می کنند و تا زمانی که به غلظت مورد نظر برسد روی حرارت ملایم آن را می جوشانند.

یک نکته ی دیگر که در این میان اهمیت دارد رعایت بهداشت در تک تک مراحل است استفاده از دستکش برای کسانی که شیره انگور سفید را تهیه می کنند و استفاده از ظرف های استریل و تمیز در مراحل تهیه ی شیره انگور بسیار مهم است.

با خواص شیره انگور بیشتر آشنا شوید

شیره انگور یکی از مفیدترین مواد غذایی است و مقدار قابل توجهی ویتامین آ، ب و ث دارد و ضد نفخ است. و برای موارد مختلفی از جمله کم خونی ،قوای جسمی و جنسی و بهبود عملکرد دستگاه ها ی مختلف بدن مانند مغز و قلب مفید است.

برای درمان بسیاری از بیماری ها و رشد بهتر کودکان و برای خانم ها ی باردار و شیرده و همچنین برای زایمان راحت تر توصیه می شود.

شیره انگور میزان زیادی از مواد معدنی و انرژی زا و مقدار بسیار زیادی از منیزیم آهن و فولات را در خود جای داده است که برای تامین انرژی افراد بسیار کارآمد است و برای بهبود و تسکین درد نیز بسیار مفید است. با توجه به خواصی که دارد فروش شیره انگور نیز در بازار بسیار پر رونق است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.