لیست قیمت جدید شیره انگور ۱۰۰% خالص و درجه یک

شیره انگور و ارده در بروجرد به همراه ارده جز صبحانه های محبوب نزد بسیاری از مردم می باشد، شیره دارای خواص زیادی است که به چند صورت تولید می شود، قیمت شیره انگور با توجه به خالص بودن و یا نبودن آن متغیر است، بنابراین در هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه کرد.

لیست قیمت جدید شیره انگور 100% خالص و درجه یک

تفاوت قیمت انواع شیره انگور

تفاوت قیمت انواع شیره انگورشیره انگور به صورت کلی در دو نوع نمونه مختلف تولید می شوند، این دو نمونه شیره های سفید و سیاه هستند.

تفاوت قیمت محسوسی بین این دو نمونه وجود دارد، شیره سفید غلیظ تر از شیره سیاه است و از انگور سفید گرفته می شود اما نمونه سیاه رنگ از انگور سیاه گرفته می شود و رقیق تر است.

علاوه بر این برخی از انواع شیره ها دارای قیمت های مختلفی هستند، برخی از این محصولات از کیفیت پایین تری برخوردارند و یا مواد افزودنی در آن ها به کار رفته است که قاعدتا از ارزش غذایی پایین تری برخوردار هستند و در نتیجه قیمت پایین تری دارند. لازم به ذکر است که قیمت شیره انگور به حجم و اصل بودن آن نیز بستگی دارد.

روش های تهیه شیره انگور و ارزش غذایی آن

شاید بخواهید روش های تهیه شیره انگور را بدانید و قصد درست کردن این محصول خوشمزه را داشته باشید، برای این کار مراحل زیر را انجام می دهند.

ابتدا انگورهای رسیده و شیرین و بدون هسته را تهیه می کنند و آن ها را دانه می کنند، سپس آن ها را در دیگ بر روی حرارت گذاشته تا آب آن ها خوب گرفته شود، سپس آب آن را با صافی از پسماندهای انگور جدا می کنند.

سپس مقداری خاک سفید یا رس به آن می زنند تا شیرین تر شود، سپس آب انگور را در ظرف دیگری ریخته و می گذاریم تا خاکی که درون آن است ته نشین شود و آب آن را جدا می کنیم.

آب را بر روی حرارت قرار داده و می گذاریم بجوشد تا قوام آید و شیره تولید شود.

شیره انگور اصل دارای ارزش غذایی بالایی است، این ماده شامل ویتامین های آ، ب و ث است، همچنین در آن مواد معدنی همچون ید، فسفر، کلسیم و … وجود دارند.

این محصول به دلیل مقوی بودن و قند بالایی که دارد، ضعف عمومی بدن را از بین می برد و باعث تقویت عضلات و چاقی می شود.

شیره برای درمان و بهبود بیماریی هایی همچون نقرس، التهابات، گرفتگی کبد و … مفید است.

همچنین استفاده از این محصول و ترکیب کردن آن با مواد غذایی دیگر باعث بهبود افسردگی می باشد، این ها تنها چند نمونه از خواص شیره انگور هستند.

البته مصرف شیره به افرادی که دارای طبع گرم و خشک هستند توصیه نمی شود زیرا این محصول دارای طبع گرم و تر است و برای بیشتر مردم مناسب است.

استفاده از این محصول در فصل پاییز توصیه می شود زیرا درمان کننده سرفه های مزمن است.

شیره برای پوست نیز مناسب است و باعث از بین رفتن لکه ها و جوان ماندن پوست می شود.

همچنین شیره باعث افزایش شیر مادران باردار نیز می شود.

افرادی که دیابت دارند از این محصول استفاده نکنند زیرا دارای قند بالایی است و ممکن است وضعیت دیابت آن ها را بدتر کند. در قسمت بالا درمورد تمام خواص این محصول بیان شده است که با توجه به خواص درمانی آن بسیار از مردم را جذب خود کرده است و در بازار فروش شیره انگور پر رونق می باشد.

مشخصات بهترین شیره انگور

مشخصات بهترین شیره انگوردر هنگام خرید شیره سعی کنید مشخصات شیره انگور خالص را بدانید و بهترین نوع آن را تهیه کنید.

یک شیره مرغوب تنها از انگور تهیه شده است و افزودنی دیگری در تولید آن به کار نرفته است.

بهترین شیره انگور باید بدون افزودن شکر به آن تولید شود و شیرینی آن باید تماما مربوط به قند انگور باشد.

شبره انگور را در بیرون از یخچال نیز می توان به راحتی نگه داری کرد و اگر کپک بزند یا دچار شکرک زدگی شود بی شک شیره شما خالص نبوده است.

بهترین شیره انگور رنگی تیره و یا قهوه ایی دارد، البته حرارت در تعیین رنگ این محصول نقش دارد، هرچه حرارت بیشتری به صورت مستقیم به شیره برسد رنگ آن تیره تر خواهد بود.

اگر به شیره های تولید شده به روش صنعتی دقت کنید رنگ روشن تری دارند، علت آن هم این است که شرکت ها از حرارت غیر مستقیم برای پختن شبره استفاده می کنند.

رهترین نوع شیره انگور باید عاری از خاک سفید باشد که در تهیه آن به کار رفته است، تولید کنندگان بلید شیره های تولید شده را به خوبی صاف کنند تا اثری از خاک درون آن نماند، هرچه ناحالصی و یا خاک در شیره بیشتر باشد آن محصول نامرغوب تر است و از کیفیت پایین تری برخوردار است بنابراین قیمت کمتری نیز دارد.

شیره های با کیفیت عمدتا قیمت های بالاتری را نسب به محصولات بی کیفیت دارند، بنابراین اگر به فروشندگانی برخورد کردیم که محصولات خود را با قیمت ارزانی به فروش می رسانند حتما باید از اصل بودن و یا نبودن شیره اطمینان حاصل کنیم و سپس اقدام به خرید شیره انگور خویش کنیم.

بازار فروش شیره انگور خالص در سراسر کشور

در سراسر کشور بازار فروش شیره انگور و ارده اردکان وجود دارد، این محصول علاقه مندان زیادی نیز در سطح کشور دارد.

برخی از نقاط کشورمان قطب تولید انگور هستند و به همین دلیل نیز مشتقات انگور و به ویژه شیره خالص در این مناطق بیشتر از سایر نقاط تولید می شود.

از جمله مناطق تولید شیره می توان به آذربایجان غربی، همدان، کردستان و … اشاره کرد، تقریبا در هر مکانی که انگور تولید شود امکان تولید شیره نیز خواهد بود.

شهرهای ملایر در استان همدان و ملکان در آذربایجان غربی جز شهرهایی هستند که تولید انگور در آن ها به فراوانی صورت می گیرد و به همین دلیل قطب تولید شیره انگور خالص نیز هستند.

در این شهرستان ها و سایر شهر ها به دو صورت صنعتی و سنتی شیره خالص را تهیه می کنند و برای استفاده مردم به بازار عرضه می کنند.

در این مناطق در بسیاری از منازل شیره خالص را تهیه می کنند و در ظروف مختلفی به فروش می رسانند که قیمت مناسب تری نیز نسبت به شیره هایی دارند که توسط کارخانه ها تولید و بسته بندی شده اند.

بازار شیره انگور ملایر یا دوشاب به دلیل تنوع در بسته بندی ها و قیمت های مناسب از رونق خوبی برخوردار است، تقریبا هر کسی در هر شهری می تواند بهترین نوع شیره خالص را از بازار خریداری کند.

حتما سعی کنید از نوع خالص آن استفاده کنید زیرا اگر به آن افزودنی هایی همانند شکر اضافه کنند، علاوه بر اینکه دیگر دارای خواص ذکر شده نیست برای بسیاری از افراد از جمله بیماران دیابتی بسیار مضر می باشد و ممکن است بیماری آن ها را تشدید کند.

مصلح این محصول تخم ریحان است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.